2021/10/20 更新

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ハドリー グレゴリー スチユアート
HADLEY GREGORY STUART
HADLEY GREGORY STUART
所属
教育研究院 人文社会科学系 人文科学系列 教授
人文学部 人文学科 教授
職名
教授
通称等の別名
G. S Hadley
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外部リンク

学位

  • Doctor of Philosophy (Ph.D.) ( 2012年7月   The University of Birmingham )

  • Master of Arts ( 1997年7月   University of Birmingham )

  • Master of Divinity ( 1992年5月   Midwestern Baptist Theological Seminary )

  • Bachelor of Arts ( 1987年8月   Northwest Missouri State University )

研究キーワード

  • Higher Education

  • Grounded Theory Approach

  • Cross-Cultural Research

  • Materials Development

  • Critical Thinking

  • Qualitative Methodology

  • Repertory Grids

  • Mixed Methods Research

  • Data-Driven Learning

  • Extensive Reading

  • Sociology of Education

  • Corpus Linguistics

  • Grounded Theory

研究分野

  • 人文・社会 / 教育社会学  / Sociology of English Language Education

  • 人文・社会 / 英語学  / Corpus Linguistics

  • 人文・社会 / 外国語教育  / Data-Driven Learning

経歴(researchmap)

  • 新潟大学 人文学部 人文学科   Western Languages and Cultures   教授

    2014年10月 - 現在

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  • The University of Oxford   Kellogg College   Visiting Fellow

    2012年10月 - 現在

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  • 新潟国際情報大学 情報文化学部 情報文化学科   Department of Information Culture   教授

    2000年4月 - 2014年9月

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  • 長岡工業高等専門学校

    1997年 - 2000年

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経歴

  • 新潟大学   人文学部 人文学科   教授

    2014年10月 - 現在

学歴

  • University of Birmingham (UK)   Department of English   PhD

    2006年9月 - 2012年7月

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    国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

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  • University of Birmingham (UK)   Masters of TEFL/TESL

    1994年9月 - 1997年7月

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  • Northwest Missouri State University

    1984年9月 - 1987年8月

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    国名: アメリカ合衆国

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所属学協会

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論文

  • Book Review: The English for Academic Purposes Practitioner: Operating on the Edge of Academia 査読

    HADLEY GREGORY STUART

    Journal of English for Academic Purposes   31   84 - 86   2018年1月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

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  • Enhancing extensive reading with data-driven learning 査読

    Gregory Hadley, Maggie Charles

    LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY   21 ( 3 )   131 - 152   2017年10月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:UNIV HAWAII, NATL FOREIGN LANGUAGE RESOURCE CENTER  

    This paper investigates using data-driven learning (DDL) as a means of stimulating greater lexicogrammatical knowledge and reading speed among lower proficiency learners in an extensive reading program. For 16 weekly 90-minute sessions, an experimental group (12 students) used DDL materials created from a corpus developed from the Oxford Bookworms Graded Readers, while a control group (10 students) had no DDL input. Both classes were required to read a minimum of 200,000 words during the course. An embedded-experiment design (Edmonds & Kennedy, 2017) was adopted consisting of both qualitative and quantitative forms of investigation. Quantitative data from the Vocabulary Levels Test by Nation and Beglar (2007) and a C-test (Klein-Braley & Raatz, 1984) constructed from an upper-level Bookworms reader found statistically significant lexicogrammatical improvements for both groups, but greater improvement took place within the control group. Qualitative data derived from a repertory grid analysis of student constructs revealed several possible reasons for the experimental group's lack of engagement with DDL. The study concludes that careful attention to students' learning preferences and a softening of the DDL approach may ensure better results with lower proficiency learners.

    Web of Science

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  • Needs Analysis for Language Course Design: A Holistic Approach to ESP 査読

    Gregory Hadley

    ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES   35   89 - 90   2014年7月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD  

    DOI: 10.1016/j.esp.2014.01.001

    Web of Science

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  • Task-Based Language in Foreign Language Contexts 査読

    Gregory Hadley

    SYSTEM   42   476 - 477   2014年2月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:ELSEVIER SCI LTD  

    DOI: 10.1016/j.system.2013.12.018

    Web of Science

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  • On Ethnography: Approaches to Language and Literacy Research 査読

    Gregory Hadley

    ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES   33   97 - 98   2014年1月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD  

    DOI: 10.1016/j.esp.2013.07.003

    Web of Science

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  • Book Review: Task-based Language Teaching from the Teachers' Perspective 査読

    Hadley Gregory

    SYSTEM   41 ( 1 )   194 - 196   2013年3月

  • War Memories, the Risks of Oral History and Moments of Hope : Unearthing the "Field of Spears"

    Hadley Gregory

    新潟国際情報大学情報文化学部紀要   14   1 - 21   2011年4月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nigata University of International and Information Studies  

    This paper considers a number of problems which arose after the publication of my earlier work entitled Field of Spears. I will discuss how I sought clarity in the murky waters of war memories, and consider instances in which I encountered inconsistent evidence and difficult decisions about how much to report of the sometimes tragic or shameful actions of informants during the stressful conditions of war. The manner in which I dealt with these issues will also be discussed. I will also consider how the problems facing oral history researchers do not end with the fieldwork process, but may begin in earnest after the publication of their results. I close with an account of how positive experiences can help to heal the scars of earlier trauma.

    CiNii Article

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  • ELT and the new world order: Nation building or neocolonial reconstruction? 査読

    Gregory Hadley

    Political Discourse Analysis   23 - 48   2008年12月

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    Momentous events of the late 20th and early 21st century have led to the rapid and sometimes disturbing growth of American influence around the world. This informal empire both explicitly rewards and implicitly threatens those living in nations of the expanding circle, depending upon their mastery of the English language and their conformity to Anglo-American cultural norms. Rewards often come in the form of greater access to political, economic and cultural power. Threats range from economic marginalization to cultural isolation. After understanding some of the cultural factors that seem to energize the American Empire, this presentation will consider some of the aspects related to the teaching of English as an International Language. What are some of the wider sociopolitical forces that shape our decisions as language teachers? As educators ethically reflect upon their role, how will their decisions support or subvert the aims of those who have a stake in the continued supremacy of the English language? © 2008 by Nova Science Publishers, Inc. All Rights Reserved.

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  • Improved Language Learning through Self-Access

    Hadley Gregory, Brown Howard

    新潟国際情報大学情報文化学部紀要   10   27 - 36   2007年5月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nigata University of International and Information Studies  

    現在、NUISでは、自主的語学学習センター(LLC)の設立に係る試験的プロジェクトが進行中です。ここでは、自主的学習や学習者の自主性に関する教育的、論理的基準について、またLLC設立により大学と学生両者が享受できるであろう実質的な恩恵といった内容を含む計画の概略を提示します。また、LLC設立のための行動計画についても言及します。LLCプロジェクトの成功は、LLCの物理的な設置場所、使用する教材、制度自体、そしてプロジェクトに関わる人的資源いずれにおいても同様につりあいがとれていることが重要なポイントになります。関係者間の意見調整、プログラムの教育制度、実施スケジュールやその内容といった計画実施のための項目についても言及します。

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  • Challenges to Innovation in Japanese Tertiary Educational Institutions : The Case of Advanced CEP

    Hadley Gregoly

    新潟国際情報大学情報文化学部紀要   9   29 - 44   2006年6月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nigata University of International and Information Studies  

    In light of the ongoing developments with the Advanced Levels of the Communicative English Program (CEP), this paper considers some of the background literature that discusses change and innovation in educational institutions. It is argued that change agents should learn as much as possible about the organizational culture of the school. The potential level of political vulnerability that might be experienced by innovators, and the real world needs of the stakeholders should also be identified before implementing reforms. The description of the educational environment, stakeholders and strategies taken in the development of Advanced CEP will hopefully to serve as a reference to potential change agents as they consider ways and means to create improved learning environments at their schools and institutions.

    CiNii Article

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  • Money, Politics and Religion: A Survey of Anglo-American Influence in TESOL 査読

    Jounal of Language Teaching, Linguistics & Literature   Vol. 9, 11-33   2005年

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  • Demystifying institutional practices: critical pragmatism and the teaching of academic writing 査読

    N Harwood, G Hadley

    ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES   23 ( 4 )   355 - 377   2004年

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD  

    Three approaches to the teaching of English for Academic Purposes (EAP) are identified, the Critical approach, the Pragmatic approach, and the Critical Pragmatic approach. Critical EAP is appealing pedagogically because of its restive questioning of discourse norms, although it can seem reactionary at times. By focusing on the acquisition of the same dominant norms, Pragmatic EAP has a clear goal, but it often fails to acknowledge difference in community practices. Critical Pragmatism fuses Critical EAP's focus on difference in the academy with Pragmatic EAP's focus on access to the academy. The Critical Pragmatic approach is illustrated by activities for postgraduate and research students which centre on the use of personal pronouns and possessive adjectives. (C) 2003 The American University. Published by Elsevier Ltd. All rights reserved.

    DOI: 10.1016/j.esp.2003.08.001

    Web of Science

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  • International English and the Anglo-American Hegemony: Quandary in the Asian Pacific Region 査読

    Explorations in Teacher Education   12 (2), 44-50   2004年

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  • Relating the Curriculum to Regional Concerns: A Japanese Case Study 査読

    GEMA Journal   3, 2, 15-40   2003年

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  • An introduction to data-driven learning 査読

    Gregory Hadley

    RELC Journal   33   99 - 124   2002年12月

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    This paper studies the rationale for allowing Data-driven learning (DDL) more prominence in the EFL classroom. After covering some pertinent issues and developments in the field of pedagogic grammar (PG), the case for DDL will be discussed. The last part of this paper features uses of data-driven learning with Japanese university students, with special consideration given to their reactions to this new form of grammar learning.

    DOI: 10.1177/003368820203300205

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  • A Sign of Things to Come: Introducing the Communicative English Program

    Hadley Gregory, Jeffrey David, Warwick Matthew

    新潟国際情報大学研究紀要   5, 1-27   1 - 27   2002年3月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:新潟国際情報大学  

    The Communicative English Program is a dream taken form through the efforts of the Department of Information Culture at Niigata University of International and Information Studies (NUIS). Two years since its inception, the Communicative English Program (CEP) is starting to come into its own as a language program. This paper introduces the present structure of CEP, and suggests that the time and effort invested in this program are reaping educational benefits for the learners. The latter part of this report considers the long-term viability of CEP.

    CiNii Article

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  • Looking Back and Looking ahead: A Forecast for the Early 21st Century 査読

    The Language Teacher, JALT   25 ( 7 )   18 - 22   2001年

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  • A Report on the English Language Learning Needs at Nagaoka National College of Technology

    Hadley Gregory

    長岡工業高等専門学校研究紀要   36 ( 1 )   1 - 10   2000年3月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    This paper reports on the English as a Foreign Language needs of students at Nagaoka National College of Technology in Niigata Prefecture, Japan. The findings reveal that students need English primarily as a reading skill for university level studies. A discussion of the implications of this research is included at the conclusion of this paper.

    CiNii Article

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  • A Task-Based Approach to Teaching English for Science and Technology

    Hadley Gregory

    長岡工業高等専門学校研究紀要   36 ( 1 )   23 - 32   2000年3月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    This Report, which acted upon the findings of a needs analysis conducted at Nagaoka National College of Technology, discusses the creation of task-based teaching materials for students of English for Science and Technology. It was found that a task-based approach to teaching English for Science and Technology was helpful in meeting the immediate needs of the learners, and provided a framework for effective and engaging classes.

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  • An Investigation of Interrater Reliability in Oral Testing

    Hadley Gregory, Mort Jerry

    長岡工業高等専門学校研究紀要   35 ( 2 )   45 - 51   1999年10月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    This report examines the interrater reliability of oral communication tests at Nagaoka National College of Technology. The procedure, research instrument, analysis, results and the measures that need to be taken in order to bolster reliability will be discussed. The findings of this report suggest that considerable negotiation between examiners is necessary before highly significant levels of interrater reliability can be reached.

    CiNii Article

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  • Past and Present: An Overview of The Arian Controversy

    Hadley Gregory

    長岡工業高等専門学校研究紀要   35 ( 1 )   5 - 13   1999年3月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    Recently the Anglican bishop John Spong called for a reconsideration of the theological debate surrounding Arianism, an alternative view of Christ which was popular during the third and fourth century AD. This paper, which reviews the Arian controversy, questions the need for reopening this theological issue, and supports the present Christological paradigm.

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  • Testing the Test : Comparing SEMAC and Exact Word Scoring on the Selective Deletion Cloze 査読

    Korea TESOL Journal   2 ( 1 )   63 - 72   1999年

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  • Innovative Curricula in Tertiary ELT 査読

    ELT Journal(Oxford University Press)   53 ( 2 )   92 - 99   1999年

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  • An Investigation of Techniques That Encourage and Measure Oral Communication in Japanese EFL Classrooms

    Hadley Gregory S

    長岡工業高等専門学校研究紀要   34 ( 2 )   7 - 12   1998年10月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    In the past few years, several articles have come out in Japan which describe techniques that encourage and measure oral communication, referred to in this paper as TEMOC. This paper asks the following questions: Are TEMOC in fact a valid measure of the learners' oral proficiency? Dose language learning result from regularly monitoring and rewarding the use of spoken English in the classroom? And, in what way does the regular measure of oral communication complement the established testing norms of many Japanese schools? The results of this three-year study found that TEMOC may have some educational value in Japanese language classes, provided they are used fairly and consistently. This study suggests that TEMOC have the potential to be a valid measure of the learners' oral ability. Under certain circumstances, TEMOC may even help learners to better acquire the target language. However, other findings warn against using TEMOC as a measure of grammatical knowledge or written skills.

    CiNii Article

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  • Rebecca Harding Davis: An Introduction to Her Life, Literature, and Faith

    Hadley Gregoly S

    長岡工業高等専門学校研究紀要   34 ( 2 )   13 - 20   1998年10月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    This paper introduces readers to the life and literature of Rebecca Harding Davis, a creative, sometimes radical realist writer from the 19th century. After a biographical sketch of Davis' life, we will survey some of the significant cultural forces, which motivated her to become a writer who protested against the social evils of her day. Special attention will be given to the influence Christianity played in the shaping of her stories.

    CiNii Article

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  • Examining the Underlying Principles of EFL Syllabus Design

    Hadley Gregory

    敬和学園大学研究紀要   7   211 - 228   1998年2月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Keiwa College  

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  • Returning full circle: A survey of EFL syllabus designs for the new millennium 査読

    Gregory Hadley

    RELC Journal   29 ( 2 )   50 - 71   1998年

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    記述言語:英語  

    As the linguistic attention of the ELT academic community continues to move away from the concerns of second language syllabi designs found in CLT or Task-based learning, there are questions among many as to what form the current paradigm shift will take as we approach the next century This paper reviews several of the issues currently surrounding today's second language syllabus designs, and offers a forecast of language syllabus designs expected to nse and fall in the years to come. It is felt that, by reviewing where we have been, important clues may be found as to where we may be going in the next few years as an academic community.

    DOI: 10.1177/003368829802900203

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  • An Investigation of the Selective Deletion Cloze Test as a Valid Measure of Grammar : Based Proficiency in Second Language Learning

    Hadley Gregory S, Naaykens John E

    新潟大学言語文化研究   3   111 - 118   1997年12月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Niigata University  

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  • Lexis and culture: Bound and determined? 査読

    G Hadley

    JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH   26 ( 4 )   483 - 496   1997年7月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:PLENUM PUBL CORP  

    Although never validated by either quantitative or qualitative research, the Sapir-Whorf Hypothesis continues to be a dominant position from which to consider the relationship between language and culture. This paper challenges the Sapir-Whorf Hypothesis, and attempts to show that lexis and culture are not as inextricably bound to each other as is commonly supposed. After considering numerous examples from Spanish, English and Japanese, the model of cultural prototypes is offered as an alternative to the present psycholinguistic paradigm.

    Web of Science

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  • A Survey of Cultural Influences in Japanese ELT

    Hadley Gregory

    敬和学園大学研究紀要   6   61 - 87   1997年2月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Keiwa College  

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  • A Discourse Approach to Intonation: Can it Work in Japan?

    Hadley Gregory S

    新潟大学言語文化研究   2   115 - 125   1996年12月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Niigata University  

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  • Written Discourse Analysis : Implications for English Composition Classes

    Hadley Gregory S

    新潟大学言語文化研究   1   33 - 46   1995年12月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Niigata University  

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書籍等出版物

  • Critical Questions in English for Academic Purposes (in Qualitative Research Topics in Language Teacher Education, edited by G. Barkhuizen)

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 115-119)

    Routledge  2019年4月 

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  • Critical Grounded Theory in Bryant, T. & Charmaz (Eds.), K. The SAGE Handbook of Current Developments in Grounded Theory

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 564-592)

    SAGE Publications  2019年 

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  • Learning Through Textbooks (in The Cambridge Guide to Learning English as a Second Language, edited by Anne Burns & Jack C. Richards)

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: pp. 298-306)

    Cambridge University Press  2018年 

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  • Methodological Congruence: Combining the Strengths of Personal Construct Repertory Grids and Grounded Theory (in Personal Construct Psychology at 60: Papers from the 21st International Congress, edited by D. Winter, P. Cummins, H. Proctor, and N. Reed )

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 18-31)

    Cambridge Scholars Publishing  2017年4月 

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  • The Games People Play: A Critical Study of 'Resource Leeching' among 'Blended' English for Academic Purpose Professionals in Neoliberal Universities (in Language, Education and Neoliberalism: Critical Studies in Sociolinguistics, edited by Mi-Cha Flubache

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 184-203)

    Multilingual Matters  2017年 

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  • Grounded Theory in Applied Linguistics Research: A Practical Guide

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 単著)

    Routledge  2017年  ( ISBN:9781138795105

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    記述言語:英語

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  • English for Academic Purposes in Neoliberal Universities: A Critical Grounded Theory

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 単著)

    Springer  2015年  ( ISBN:9783319104485

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    記述言語:英語

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  • Global Textbooks in Local Contexts: An Empirical Investigation of Effectiveness (in English Language Teaching Textbooks: Content, Consumption, Production, edited by Nigel Harwood)

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 205-238)

    Palgrave Macmillian  2013年 

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  • Fields of Spears: The Last Mission of the Jordan Crew

    Hadley Gregory( 担当: 単著)

    Paulownia Press  2007年  ( ISBN:9780955558207

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    記述言語:英語

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  • Action Research in Action

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 編集)

    SEMEO RELC (Singapore)  2003年 

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  • Concordancing in Japanese TEFL: Unlocking the Power of Data-Driven Learning (in The Japanese Learner: Context, Culture and Classroom Practice, edited by K. Gray, M.A. Ansell, S. Cardew and M. Leedham)

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 138-144)

    Oxford University Department of Continuing Education  2001年 

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  • Constructions Across a Culture Gap (in Action Research, edited by Julian Edge)

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 129-143)

    2000年 

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  • Action Research : Something for Everyone (in Classroom Teachers and Classroom Research, edited by Dale Griffee & David Nunan)

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 87-98)

    1997年 

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MISC

  • The Intersive-English Program at Indiana University Bloomington(視察報告4、特集、教育的コンピテンシー開発支援事業に係る海外調査報告)

    Hadley Gregpry, ハドリー グレゴリー

    大学教育研究年報   16   174 - 176   2010年10月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:新潟大学大学教育機能開発センター  

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  • 戦争の記憶とトラウマ 「竹槍の村」に墜ちたB29(下)

    Hadley Gregory, 石井 信平

    世界   ( 778 )   258 - 266   2008年5月

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    記述言語:日本語   出版者・発行元:岩波書店  

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  • 戦争の記憶とトラウマ 「竹槍の村」に墜ちたB29(上)

    Hadley Gregory, 石井 信平

    世界   ( 777 )   269 - 277   2008年4月

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    記述言語:日本語   出版者・発行元:岩波書店  

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  • 捏造された佐渡島虐殺事件 (敗戦60年特集「この国のゆくえ」) -- (検証 皇軍の捕虜)

    Hadley Gregory, Oglethorpe James

    金曜日   13 ( 33 )   51 - 53   2005年8月

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    記述言語:日本語   出版者・発行元:金曜日  

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  • 英語に対する学生の不安感 その積極的学習意欲への転換

    グレゴリー・ハドリー

    看護教育   35 ( 7 )   539 - 543   1994年7月

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    記述言語:日本語   出版者・発行元:(株)医学書院  

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講演・口頭発表等

  • Using the Bookwoorms Corpus as a Tool for Placement Test Development in Extensive Reading Programs 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    英語コーパス学会 DDL 研究会シンポジウム,早稲田大学  2018年12月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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  • DDL and Extensive Reading: An Inclusive Approach 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT2018 Conference  2018年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Textbooks in ELT: What Are They Good for Anyway? 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT2018 Conference  2018年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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  • Methodological Flows: A Consideration of Grounded Theory and Mixed Methods Research 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    Mixed Methods International Research Association (MMIRA)  2018年8月 

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    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  

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  • Investigating Data-Driven Learning with Receptive Skills: A Contemporary Approach 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    Teaching and Language Corpora (TaLC)  2018年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • The Games People Play: A Critical Study of 'Resource Leeching' in Neoliberal Universities 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    IX European Society for the Study of Symbolic Interactionism Conference  2018年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Taking the Charmazian Turn: The Move Towards Critical Grounded Theory 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    IX European Society for the Study of Symbolic Interactionism Conference  2018年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Grounded Theory in Applied Linguistics: Attractive Nuisance or Helpful Guide 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT Kitakyushu  2018年2月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Investigating the Impact of Extensive Reading with Data-Driven Learning 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    英語コーパス学会 第43回大会,関西学院大学  2017年9月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Grounded Theory in Applied Linguistics: Attractive Nuisance or Helpful Guide 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT Fukui  2017年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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  • A Crash Course in Grounded Theory 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    North East Asian Regional (NEAR) Language Education Conference  2017年6月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Modeling Grounded Theory as a Method for Good Research Practice 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    University of Leicester (UK)  2017年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • How the Game is Played: Focusing on Blended EAP Professionals in Corporatized Universities 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    The EAP Practitioner in the Academy: A Watershed Moment, EAP in the North Symposium, Durham University, UK  2017年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(基調)  

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  • Data-Driven Insight or Information Overload? Researching Foreign and Second Language Learning with Grounded Theory 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Lynn Erler Lecture, University of Oxford  2017年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Investigating the Impact of Data-Driven Learning with Extensive Reading 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Department of Education, University of Oxford  2017年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Data-Driven Learning with Extensive Reading: Language Gains and Affective Responses 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, Charles Maggie

    American Association of Applied Linguistics (AAAL)  2017年3月 

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    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  

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  • The Impact of Data-Driven Learning in ER 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    Japan Association of Language Teachers (JALT)  2016年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Data-Driven Learning with Extensive Reading: Investigating the Language Gains and Affective Responses of Beginners

    HADLEY GREGORY STUART

    9th Annual Extensive Reading Seminar, Nanzan University  2016年10月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Extensive Reading, False Beginners, and Vocabulary Development: Investigating the Impact of Data-Driven Learning 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, Charles Maggie

    Teaching and Language Corpora (TaLC)  2016年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Linking Student Constructs to Educational Innovations: Dynamics within a Japanese Context 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, HADLEY HIROMI

    The XIIIth European Personal Construct Association Conference  2016年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Extensive Reading, False Beginners, and Vocabulary Development: Investigating the Impact of Data-Driven Learning 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    North East Asian Regional (NEAR) Language Education Conference  2016年6月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Grounded Theory for the Uninitiated: Practical Advice, Pitfalls, and Possibilities 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    42nd Annual Japan Association of Language Teachers (JALT) Conference  2015年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Methodological Synthesis: Using Repertory Grids to Develop Better Grounded Theories 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    21st International Congress on Personal Construct Psychology, University of Hertfordshire (UK)  2015年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Grounded Theory for the Uninitiated: Practical Advice, Pitfalls, and Possibilities 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    7th Annual NEAR Language Education Conference  2015年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • ’Professional Disarticulation': A Critical Grounded Theory of Blended EAP Professionals in Neoliberal Universities 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    Thirteenth Annual Hawaii International Conference on Education (HICE)  2015年1月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Global Textbooks in Local Contexts: An Empirical Investigation of Effectiveness 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    MATSDA Conference, The University of Liverpool (UK)  2013年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Life in the Third Space: A Critical Grounded Theory of Blended EAP Professionals in Corporatizing Universities

    HADLEY GREGORY STUART

    Regional Educator's Seminar, University of Oxford  2013年6月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • ’Blended Academic Professionals’: A Critical Overview of Life in the ‘Third Spaces’ of Corporatized Higher Educational Institutions 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    ELLTA Research Group Talk, The University of Warwick (UK)  2013年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Life in the ‘Third Space’: A Grounded Theory of EAP Professionals Traversing Traditional Organizational Cultures 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    British Association of Applied Linguistics Special Interest Group in Intercultural Communication Seminar: Intercultural Communication in Higher Education – Principles and Practices, Newcastle University  2013年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Revisiting the Cruel and Jagged Edge of Traumatic Memories 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Café Scientifique (Nottingham, UK)  2013年4月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Blended EAP Professionals in Corporatized Universities: Typologies and Strategies 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    BALEAP Conference, The University of Nottingham  2013年4月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Global Textbooks in Local Contexts: An Empirical Investigation of Effectiveness 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    American Association of Applied Linguistics  2013年3月 

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    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

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  • Looking Behind the Veil: A Grounded Theory on the Architecture of Task-Based Language Teaching 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Department of Education Linguistics Seminar, The University of Oxford  2013年1月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • The Problem of Traumatic War Memories: Constructions, Controversy, and Hope 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Public Seminar, Kellogg College, The University of Oxford  2013年1月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Looking Behind the Veil: A Grounded Theory on the Architecture of Task-Based Language Teaching 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Language & Linguistics Seminar, The University of Essex  2012年10月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Looking Behind the Veil: A Grounded Theory on the Architecture of Task-Based Language Teaching 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    TBL in Asia, Osaka Shoin University  2012年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Field of Spears: The Last Mission of the Jordan Crew 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    日本外国特派員協会  2007年10月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Terror from On High: Understanding War and Captivity from the Perspective of B-29 Crewmen 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, Saylor, Thomas

    B-29 International Research Forum  2006年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Data-Driven Learning for Beginners: A Three-Year Study 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    Corpus Linguistics 2005 Conference, University of Birmingham, UK  2005年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Transforming University Education: Adopting a Wider View. 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, Brady Alan, Jones Brett

    JALT 2004 Conference  2004年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • ELT and the New World Order: Nation Building or Neocolonial Reconstruction? 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    PAC 5 Conference, Russian Far Eastern University, Vladivostok  2004年6月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • ELT and the New World Order: Nation Building or Neocolonial Reconstruction? 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    SoLLs.INTEC.03 International Conference  2003年12月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Relating the Curriculum to Regional Concerns: A Japanese Case Study 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    RELC International Seminar, Singapore.  2002年4月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Demystifying Institutional Practices: Corpus Based Critical Pragmatism and the Teaching of Academic Writing 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, Harwood Nigel

    IATEFL International Conference  2002年3月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Future Trends in Syllabus Design 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Japan Association of Language Teachers, Niigata  2001年1月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Future Trends in Syllabus Design 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT International Conference, Shizuoka  2000年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

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  • Approaches and Methods in Academic Writing 招待

    HADLEY GREGORY STUART, Harwood Nigel

    English for International Students Summer Presessional Course, University of Birmingham, United Kingdom.  2000年9月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Cutting Edge Research Tools for Teachers: An Introduction to Repertory Grids 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    ALT International Conference  1999年10月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Putting Theory into Practice: A Methodology for Preparing and Administering Speaking Tests 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata Municipal Education Center  1999年8月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Cutting Edge Research Tools for Teachers: An Introduction to Repertory Grids.

    HADLEY GREGORY STUART

    ALT Hokkaido Regional Language Teaching Conference  1999年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Getting the Right Tools for the Job: Creating Corpora for Language Learning 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    International Symposium on Computer Learner Corpora, Second Language Acquisition, and Foreign Language Learning. Chinese University of Hong Kong  1998年12月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Language Learning Needs of Technology Students: A Preliminary Study

    HADLEY GREGORY STUART

    Council of College English Teachers  1998年9月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Assumptions of Western Communication: Basic Concepts 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata Municipal Education Center  1998年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Encouraging Oral Communication in the EFL Classroom

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata University General Education and Language Research Group  1997年12月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Plato, Confucius, and Internationalization 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata Municipal Education Center  1996年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • New Ways to Answer Old Questions: An Introduction to Repertory Grids

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata University General Education and Language Research Group  1996年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Dealing with Classroom Problems: The AR Solution 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT International Conference  1995年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Making Conversations Happen 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Japan Association of Language Teachers, Niigata  1993年12月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • The Conversation Tree

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata JALT Regional Conference  1993年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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受賞

  • Best of JALT Award for Excellence in Research Presentations

    2018年11月   Japan Association of Language Teachers (JALT)  

    HADLEY GREGORY STUART

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  • 評価結果 S

    2018年11月   新潟大学   Award for Academic and Teaching Excellence

    HADLEY GREGORY STUART

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  • Honorary Member

    2007年10月   日本外国特派員協会  

    HADLEY GREGORY STUART

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共同研究・競争的資金等の研究

  • Discovering Effective Extensive Reading Strategies for Japanese Students of English: A Data-Driven and Empirically-Grounded Investigation

    2019年4月 - 2021年3月

    Japan Society for the Promotion of Science (JSPS)  Genernal Reearch Grant C 19K00846 

    HADLEY GREGORY STUART, Hadley Hiromi

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    資金種別:競争的資金

    The background of this project is in the area of Extensive Reading (ER), a form of English language learning found to be highly effective in many studies. However, because the reasons why some students succeed, and others fail have not been sufficiently investigated, the purposes of this project are first to discover the core strategies that lead to student success in ER and then to create materials for disseminating this knowledge to educators and learners. Building upon our previous research (JSPS Grant-in-Aid for Scientific Research (C) #16K2878), this project uses a Grounded Theory approach enhanced with a corpus-based, data-driven coding process, which will reveal new insights that will positively enhance the development of Extensive Reading in Japan. The ripple effect of this research is that Japanese university students will not only become better readers, better language learners, and better communicators in English, but as graduates, they will be better equipped to compete in today’s global society as they work to a create a better world.

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  • Data-Driven Learning for English Language Beginners: An Empirically-Grounded and Evidence-Based Investigation

    2016年4月 - 2019年3月

    Japan Society for the Promotion of Science (JSPS)  基盤研究 C(一般) #16K2878 

    HADLEY GREGORY STUART, Hadley Hiromi

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    資金種別:競争的資金

    配分額:3100000円

    The scientific background of this project relates to Data-Driven Learning (DDL), a corpus-based method of English language study. Research has shown that while DDL is effective among advanced and intermediate learners of English, it has been too difficult for beginners. Together with researchers at Oxford University, we will create an online corpus of comprehensible English materials that will make DDL truly accessible to beginners. We will test the efficacy of this approach, and use the findings to make DDL relevant to the needs of beginners in both Japan and around the world.

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担当経験のある授業科目(researchmap)

  • 発展英語

    機関名:Niigata University

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  • Understanding Contemporary British Society

    機関名:Niigata University

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  • Japanese Society Then and Now: A Sociopolitical Perspective

    機関名:Niigata University

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  • Researching with Grounded Theory

    機関名:Niigata University

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  • 応用英語

    機関名:Niigata University

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  • The History of English

    機関名:Niigata University

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  • Understanding American Society

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  • Language and Society - Sociolinguistics for Everyday Life

    機関名:Niigata University

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担当経験のある授業科目

  • 社会文化総合演習

    2021年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • アカデミック英語入門R

    2021年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • アカデミック英語L2

    2020年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 言語文化学入門B

    2020年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • アカデミック英語L1

    2020年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 上級コミュニカティブ英語

    2020年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 人文入門

    2019年
    機関名:新潟大学

  • アカデミック英語R1

    2019年
    機関名:新潟大学

  • アカデミック英語R2

    2019年
    機関名:新潟大学

  • 発展英語

    2018年
    機関名:新潟大学

  • 西洋言語文化入門B

    2018年
    機関名:新潟大学

  • 西洋言語文化入門

    2017年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 英米言語論

    2017年
    機関名:新潟大学

  • 英米言語概説B

    2017年
    機関名:新潟大学

  • 卒業論文(G.ハドリー)

    2016年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 英米文芸文化Ⅱ特論

    2016年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 地域文化論

    2016年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 英語圏文化研究

    2016年
    -
    2018年
    機関名:新潟大学

  • 英米文化演習

    2016年
    -
    2017年
    機関名:新潟大学

  • 西洋言語文化入門A

    2016年
    -
    2017年
    機関名:新潟大学

  • 英米文芸文化形成論Ⅱ特論

    2016年
    機関名:新潟大学

  • 英米言語文化演習

    2015年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 英米文化論B

    2015年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 西洋言語概説

    2015年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 応用英語

    2015年
    -
    2019年
    機関名:新潟大学

  • 英米文芸文化Ⅱ演習

    2014年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 西洋文化概説

    2014年
    -
    2018年
    機関名:新潟大学

  • 英米文化論A

    2014年
    -
    2018年
    機関名:新潟大学

  • 英米文芸文化形成論Ⅱ演習

    2014年
    機関名:新潟大学

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