2024/12/22 更新

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ハドリー グレゴリー スチユアート
HADLEY GREGORY STUART
HADLEY GREGORY STUART
所属
教育研究院 人文社会科学系 人文科学系列 教授
人文学部 人文学科 教授
職名
教授
通称等の別名
G. S Hadley
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学位

  • Doctor of Philosophy (Ph.D.) ( 2012年7月   The University of Birmingham )

  • Master of Arts ( 1997年7月   University of Birmingham )

  • Master of Divinity ( 1992年5月   Midwestern Baptist Theological Seminary )

  • Bachelor of Arts ( 1987年8月   Northwest Missouri State University )

研究キーワード

  • Higher Education

  • Grounded Theory Approach

  • Cross-Cultural Research

  • Materials Development

  • Critical Thinking

  • Qualitative Methodology

  • Repertory Grids

  • Mixed Methods Research

  • Data-Driven Learning

  • Extensive Reading

  • Sociology of Education

  • Corpus Linguistics

  • Grounded Theory

研究分野

  • 人文・社会 / 教育社会学  / Sociology of English Language Education

  • 人文・社会 / 英語学  / Corpus Linguistics

  • 人文・社会 / 外国語教育  / Data-Driven Learning

経歴(researchmap)

  • 新潟大学 人文学部 人文学科   Western Languages and Cultures   Professor

    2014年10月 - 現在

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  • The University of Oxford   Kellogg College   Visiting Fellow

    2012年10月 - 現在

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  • 新潟国際情報大学   Department of Information Culture   教授

    2000年4月 - 2014年9月

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  • 長岡工業高等専門学校 外国人教師

    1997年 - 2000年

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経歴

  • 新潟大学   人文学部 人文学科   教授

    2014年10月 - 現在

学歴

  • University of Birmingham (UK)   Department of English   PhD

    2006年9月 - 2012年7月

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    国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

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  • University of Birmingham (UK)   Graduate School, Division of Humanities   Masters of TEFL/TESL

    1994年9月 - 1997年7月

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  • Northwest Missouri State University   Faculty of Information and Communication   Communications/Spanish

    1984年9月 - 1987年8月

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    国名: アメリカ合衆国

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所属学協会

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論文

  • Using Repertory Grids as a Tool for Mixed Methods Research: A Critical Assessment 査読

    Gregory Hadley, Myles Grogan

    Journal of Mixed Methods Research   2023年4月

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    担当区分:筆頭著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    When used in an informed and careful manner, the repertory grid technique offers mixed methods researchers a way to quickly gain a deeper understanding of their participants’ concerns, issues, and worldviews. This paper critically assesses the potential contributions of the repertory grid technique when used in mixed methods research. After providing a background survey and description of this relatively little-known research instrument, the strengths and limitations of repertory grids are considered. This report discusses some of the ways that this technique can significantly enhance the quality of the data collected from research participants within the three core models of the mixed method design framework.

    DOI: 10.1177/15586898221077569

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  • Autonomous corpus use by graduate students: A long-term trend study (2009–2017) 査読

    Maggie Charles, Gregory Hadley

    Journal of English for Academic Purposes   56   2022年3月

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    担当区分:責任著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    Corpus use by EAP students has reportedly increased over the last decade, with considerable optimism about the future of this approach (Chen & Flowerdew, 2018a). However, much research employs data from short classroom courses; little is known about how student corpus use has varied over a span of multiple years. This paper uses long-term trend data from a corpus-based course for graduates which ran 50 times (2009–2017) at a UK university. The course taught students to build do-it-yourself corpora based on their research topic and promoted autonomous consultation of this resource. Questionnaires on corpus use were administered at three stages: pre-course (544 students), immediate post-course (343) and delayed post-course, after one year (221). The data show that pre-course corpus use was constant (mean 24%), while immediate post-course use (mean 87%) and delayed post-course use rose only slightly (mean 62%) from 2009 to 2017. The lack of appreciable growth in corpus use over nine years does not support the expectation of increased take-up in future. However, the means for regular autonomous use (≥1/week) at 61% (immediate post-course) and 37% (delayed post-course), show the success of the do-it-yourself corpus approach in fostering the autonomous use of corpora by graduates.

    DOI: 10.1016/j.jeap.2022.101095

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  • Striving for positive change in second language education

    Gregory Hadley

    2024年12月

  • Book Review: Language Incompetence: Learning to Communicate Through Cancer, Disability, and Anomalous Embodiment, CanagarajahLondon, (UK), and New York (USA): Routledge, 2021. xv + 220

    Gregory Hadley

    TESOL Quarterly   2023年3月

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1002/tesq.3194

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  • Media Review: Advancing Grounded Theory with Mixed Methods 招待

    Gregory Hadley

    Journal of Mixed Methods Research   1 - 3   2022年7月

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    担当区分:筆頭著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1177/15586898221083765

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  • Book Review: Data Collection Research Methods in Applied Linguistics 招待

    ハドリー グレゴリー, スチュアート

    43 ( 2 )   254 - 257   2021年

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    担当区分:筆頭著者  

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  • Grounded theory method

    Hadley, G.

    The Routledge Handbook of Research Methods in Applied Linguistics   2019年

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.4324/9780367824471-23

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  • Book Review: The English for Academic Purposes Practitioner: Operating on the Edge of Academia 査読

    HADLEY GREGORY STUART

    Journal of English for Academic Purposes   31   84 - 86   2018年1月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

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  • Enhancing extensive reading with data-driven learning 査読

    Gregory Hadley, Maggie Charles

    LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY   21 ( 3 )   131 - 152   2017年10月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:UNIV HAWAII, NATL FOREIGN LANGUAGE RESOURCE CENTER  

    This paper investigates using data-driven learning (DDL) as a means of stimulating greater lexicogrammatical knowledge and reading speed among lower proficiency learners in an extensive reading program. For 16 weekly 90-minute sessions, an experimental group (12 students) used DDL materials created from a corpus developed from the Oxford Bookworms Graded Readers, while a control group (10 students) had no DDL input. Both classes were required to read a minimum of 200,000 words during the course. An embedded-experiment design (Edmonds & Kennedy, 2017) was adopted consisting of both qualitative and quantitative forms of investigation. Quantitative data from the Vocabulary Levels Test by Nation and Beglar (2007) and a C-test (Klein-Braley & Raatz, 1984) constructed from an upper-level Bookworms reader found statistically significant lexicogrammatical improvements for both groups, but greater improvement took place within the control group. Qualitative data derived from a repertory grid analysis of student constructs revealed several possible reasons for the experimental group's lack of engagement with DDL. The study concludes that careful attention to students' learning preferences and a softening of the DDL approach may ensure better results with lower proficiency learners.

    Web of Science

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  • Grounded Theory in Applied Linguistics Research

    Gregory Hadley

    2017年3月

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    出版者・発行元:Routledge  

    DOI: 10.4324/9781315758671

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  • 10. The Games People Play: A Critical Study of ‘Resource Leeching’ Among ‘Blended’ English for Academic Purpose Professionals in Neoliberal Universities

    Gregory Hadley

    Language, Education and Neoliberalism: Critical Studies in Sociolinguistics   2017年

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Language, Education and Neoliberalism: Critical Studies in Sociolinguistics  

    DOI: 10.21832/9781783098699-012

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  • English for Academic Purposes in Neoliberal Universities: A Critical Grounded Theory 国際誌

    Gregory Hadley

    ( 22 )   2016年

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Springer International Publishing  

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  • The Emergence of Blended EAP Professionals

    Hadley, G.

    Educational Linguistics   22   2015年

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1007/978-3-319-10449-2_3

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  • Mobbing, Struggling, and Managing: A Story of Professional Disarticulation

    Hadley, G.

    Educational Linguistics   22   2015年

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1007/978-3-319-10449-2_7

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  • Molding and Shaping from on High

    Hadley, G.

    Educational Linguistics   22   2015年

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1007/978-3-319-10449-2_6

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  • Weighing and Measuring

    Hadley, G.

    Educational Linguistics   22   2015年

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1007/978-3-319-10449-2_5

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  • English for Academic Purposes in Neoliberal Universities: A Critical Grounded Theory

    Gregory Hadley

    2015年

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    出版者・発行元:Educational Linguistics  

    DOI: 10.1007/978-3-319-10449-2

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  • EAP in the Third Space of Neoliberal Universities

    Hadley, G.

    Educational Linguistics   22   2015年

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1007/978-3-319-10449-2_2

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  • Setting the Stage: Context, Concepts, and Theoretical Constructions

    Hadley, G.

    Educational Linguistics   22   2015年

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1007/978-3-319-10449-2_1

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  • Hunting and Gathering

    Hadley, G.

    Educational Linguistics   22   2015年

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1007/978-3-319-10449-2_4

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  • English for Academic Purposes in Neoliberal Universities: A Critical Grounded Theory 国際誌

    Gregory Hadley

    ( 22 )   2015年

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Springer International Publishing  

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  • Needs Analysis for Language Course Design: A Holistic Approach to ESP 査読

    Gregory Hadley

    ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES   35   89 - 90   2014年7月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD  

    DOI: 10.1016/j.esp.2014.01.001

    Web of Science

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  • Task-Based Language in Foreign Language Contexts 査読

    Gregory Hadley

    SYSTEM   42   476 - 477   2014年2月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:ELSEVIER SCI LTD  

    DOI: 10.1016/j.system.2013.12.018

    Web of Science

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  • On Ethnography: Approaches to Language and Literacy Research 査読

    Gregory Hadley

    ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES   33   97 - 98   2014年1月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD  

    DOI: 10.1016/j.esp.2013.07.003

    Web of Science

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  • Global Textbooks in Local Contexts: An Empirical Investigation of Effectiveness

    Gregory Hadley

    2014年

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    Global textbooks (GTs) — full-featured English language teaching materials containing a range of workbooks, videos, CD-ROMs, and online materials — have become a major feature of Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) pedagogy in the 21st century. However, they are much maligned by some scholars as tools of cultural imperialism that damage local cultures and contribute to the learners’ failure to acquire proficiency in English as a Foreign Language. This chapter uncovers a number of the sociopolitical dynamics that give rise to GT opposition, and questions some of the more strident claims of anti-GT scholars. The chapter then presents a six-year empirical study conducted at a university English language program in Japan, where nearly 700 students have used a GT as the core material. Drawing from both qualitative and statistical analyses, this chapter concludes that GTs have significant potential for becoming an effective resource for second language learning, but the greatest chance of pedagogical improvement seems most likely in language programs where major institutional stakeholders achieve an acceptable degree of political equilibrium.

    DOI: 10.1057/9781137276285_7

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  • Task-Based Language Teaching from the Teachers' Perspective 査読

    Gregory Hadley

    SYSTEM   41 ( 1 )   194 - 196   2013年3月

  • War Memories, the Risks of Oral History and Moments of Hope : Unearthing the "Field of Spears"

    Hadley Gregory

    新潟国際情報大学情報文化学部紀要   14   1 - 21   2011年4月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nigata University of International and Information Studies  

    This paper considers a number of problems which arose after the publication of my earlier work entitled Field of Spears. I will discuss how I sought clarity in the murky waters of war memories, and consider instances in which I encountered inconsistent evidence and difficult decisions about how much to report of the sometimes tragic or shameful actions of informants during the stressful conditions of war. The manner in which I dealt with these issues will also be discussed. I will also consider how the problems facing oral history researchers do not end with the fieldwork process, but may begin in earnest after the publication of their results. I close with an account of how positive experiences can help to heal the scars of earlier trauma.

    CiNii Article

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  • ELT and the new world order: Nation building or neocolonial reconstruction? 査読

    Hadley, G.

    Political Discourse Analysis   23 - 48   2008年12月

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Political Discourse Analysis  

    Momentous events of the late 20th and early 21st century have led to the rapid and sometimes disturbing growth of American influence around the world. This informal empire both explicitly rewards and implicitly threatens those living in nations of the expanding circle, depending upon their mastery of the English language and their conformity to Anglo-American cultural norms. Rewards often come in the form of greater access to political, economic and cultural power. Threats range from economic marginalization to cultural isolation. After understanding some of the cultural factors that seem to energize the American Empire, this presentation will consider some of the aspects related to the teaching of English as an International Language. What are some of the wider sociopolitical forces that shape our decisions as language teachers? As educators ethically reflect upon their role, how will their decisions support or subvert the aims of those who have a stake in the continued supremacy of the English language? © 2008 by Nova Science Publishers, Inc. All Rights Reserved.

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  • Improved Language Learning through Self-Access

    Hadley Gregory, Brown Howard

    新潟国際情報大学情報文化学部紀要   10   27 - 36   2007年5月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nigata University of International and Information Studies  

    現在、NUISでは、自主的語学学習センター(LLC)の設立に係る試験的プロジェクトが進行中です。ここでは、自主的学習や学習者の自主性に関する教育的、論理的基準について、またLLC設立により大学と学生両者が享受できるであろう実質的な恩恵といった内容を含む計画の概略を提示します。また、LLC設立のための行動計画についても言及します。LLCプロジェクトの成功は、LLCの物理的な設置場所、使用する教材、制度自体、そしてプロジェクトに関わる人的資源いずれにおいても同様につりあいがとれていることが重要なポイントになります。関係者間の意見調整、プログラムの教育制度、実施スケジュールやその内容といった計画実施のための項目についても言及します。

    CiNii Article

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  • Challenges to Innovation in Japanese Tertiary Educational Institutions : The Case of Advanced CEP

    Hadley Gregoly

    新潟国際情報大学情報文化学部紀要   9   29 - 44   2006年6月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nigata University of International and Information Studies  

    In light of the ongoing developments with the Advanced Levels of the Communicative English Program (CEP), this paper considers some of the background literature that discusses change and innovation in educational institutions. It is argued that change agents should learn as much as possible about the organizational culture of the school. The potential level of political vulnerability that might be experienced by innovators, and the real world needs of the stakeholders should also be identified before implementing reforms. The description of the educational environment, stakeholders and strategies taken in the development of Advanced CEP will hopefully to serve as a reference to potential change agents as they consider ways and means to create improved learning environments at their schools and institutions.

    CiNii Article

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  • Demystifying institutional practices: critical pragmatism and the teaching of academic writing 査読

    N Harwood, G Hadley

    ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES   23 ( 4 )   355 - 377   2004年

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD  

    Three approaches to the teaching of English for Academic Purposes (EAP) are identified, the Critical approach, the Pragmatic approach, and the Critical Pragmatic approach. Critical EAP is appealing pedagogically because of its restive questioning of discourse norms, although it can seem reactionary at times. By focusing on the acquisition of the same dominant norms, Pragmatic EAP has a clear goal, but it often fails to acknowledge difference in community practices. Critical Pragmatism fuses Critical EAP's focus on difference in the academy with Pragmatic EAP's focus on access to the academy. The Critical Pragmatic approach is illustrated by activities for postgraduate and research students which centre on the use of personal pronouns and possessive adjectives. (C) 2003 The American University. Published by Elsevier Ltd. All rights reserved.

    DOI: 10.1016/j.esp.2003.08.001

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  • Money, politics and religion: a survey of Anglo-American influence in TESOL 査読

    Gregory Hadley

    Jounal of Language Teaching, Linguistics & Literature   Vol. 9, 11-33   2004年

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    This paper will consider some of the aspects related to the teaching of English as an International Language. What are some of the wider sociopolitical forces that shape our decisions as language teachers? As educators ethically reflect upon their role, how will their decisions support or subvert the aims of those who have a stake in the continued supremacy of the English language?

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  • International English and the Anglo-American Hegemony: Quandary in the Asian Pacific Region 査読

    Explorations in Teacher Education   12 (2), 44-50   2004年

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  • Relating the Curriculum to Regional Concerns: A Japanese Case Study 査読

    Gregory Hadley

    GEMA Journal   3, 2, 15-40   2003年

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  • An introduction to data-driven learning 査読

    Hadley, G.

    RELC Journal   33 ( 2 )   99 - 124   2002年12月

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    This paper studies the rationale for allowing Data-driven learning (DDL) more prominence in the EFL classroom. After covering some pertinent issues and developments in the field of pedagogic grammar (PG), the case for DDL will be discussed. The last part of this paper features uses of data-driven learning with Japanese university students, with special consideration given to their reactions to this new form of grammar learning.

    DOI: 10.1177/003368820203300205

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  • A Sign of Things to Come: Introducing the Communicative English Program

    Hadley Gregory, Jeffrey David, Warwick Matthew

    新潟国際情報大学研究紀要   5, 1-27   1 - 27   2002年3月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:新潟国際情報大学  

    The Communicative English Program is a dream taken form through the efforts of the Department of Information Culture at Niigata University of International and Information Studies (NUIS). Two years since its inception, the Communicative English Program (CEP) is starting to come into its own as a language program. This paper introduces the present structure of CEP, and suggests that the time and effort invested in this program are reaping educational benefits for the learners. The latter part of this report considers the long-term viability of CEP.

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  • Looking Back and Looking ahead: A Forecast for the Early 21st Century 査読

    The Language Teacher, JALT   25 ( 7 )   18 - 22   2001年

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  • A Report on the English Language Learning Needs at Nagaoka National College of Technology

    Hadley Gregory

    長岡工業高等専門学校研究紀要   36 ( 1 )   1 - 10   2000年3月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    This paper reports on the English as a Foreign Language needs of students at Nagaoka National College of Technology in Niigata Prefecture, Japan. The findings reveal that students need English primarily as a reading skill for university level studies. A discussion of the implications of this research is included at the conclusion of this paper.

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  • A Task-Based Approach to Teaching English for Science and Technology

    Hadley Gregory

    長岡工業高等専門学校研究紀要   36 ( 1 )   23 - 32   2000年3月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    This Report, which acted upon the findings of a needs analysis conducted at Nagaoka National College of Technology, discusses the creation of task-based teaching materials for students of English for Science and Technology. It was found that a task-based approach to teaching English for Science and Technology was helpful in meeting the immediate needs of the learners, and provided a framework for effective and engaging classes.

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  • An Investigation of Interrater Reliability in Oral Testing

    Hadley Gregory, Mort Jerry

    長岡工業高等専門学校研究紀要   35 ( 2 )   45 - 51   1999年10月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    This report examines the interrater reliability of oral communication tests at Nagaoka National College of Technology. The procedure, research instrument, analysis, results and the measures that need to be taken in order to bolster reliability will be discussed. The findings of this report suggest that considerable negotiation between examiners is necessary before highly significant levels of interrater reliability can be reached.

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  • Past and Present: An Overview of The Arian Controversy

    Hadley Gregory

    長岡工業高等専門学校研究紀要   35 ( 1 )   5 - 13   1999年3月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    Recently the Anglican bishop John Spong called for a reconsideration of the theological debate surrounding Arianism, an alternative view of Christ which was popular during the third and fourth century AD. This paper, which reviews the Arian controversy, questions the need for reopening this theological issue, and supports the present Christological paradigm.

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  • Innovative curricula in tertiary ELT: A Japanese case study 査読

    Gregory Hadley

    ELT Journal   53 ( 2 )   92 - 99   1999年

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    Since the Japanese Ministry of Education took its historic decision to do away with tertiary-level general education requirements, new and innovative ELT curricula have begun to surface in colleges and universities across Japan. This paper examines some of these new curricula, and considers a number of issues which may need to be addressed if the current educational trend in Japan is to thrive well into the next century. The effect of the 1991 educational reforms was to give each university a measure of freedom to choose the nature and focus of its general education curriculum. Schools could continue with a programme similar to that already in place, change the curricula as deemed necessary, or do away with certain subjects and academic departments altogether. In Japan, most ELT falls within the domain of general education. This meant that after the Ministry's decision it was thrown into the same turmoil as many other foreign language departments. During the subsequent period of restructuring , Wadden (1994) suggested several scenarios and trends for the late 1990s, and now that the dust has settled, many of them are beginning to emerge. Of these, the most notable is the increase in the number of universities developing innovative EFL curricula. Some of the issues raised will be of particular interest to change agents in other Asian countries such as Taiwan and China, who share many of the same educational concerns, and face similar challenges to Japan (Holmes and McLean 1989: 232-5). It is also felt that educators involved in language curricula reforms in countries whose educational and cultural dynamics differ from Japan will also find relevance in this study's examination of the forces which can work for or against the process of ELT reforms. In reviewing the significance of these factors, it is hoped that a wider audience will gain additional insight into the issues surrounding their own particular teaching situation. The term 'innovation' as denned in this paper means a new idea or practice that is designed to improve a specific educational setting. It will also refer to language curriculum reforms, whether they are top-down or bottom-up in nature (Slater 1987). Innovation should not be equated with change which, though sometimes the result of innovation, can also be regressive, or come about as the result of unintentional actions.

    DOI: 10.1093/elt/53.2.92

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  • Testing the Test : Comparing SEMAC and Exact Word Scoring on the Selective Deletion Cloze 査読

    Korea TESOL Journal   2 ( 1 )   63 - 72   1999年

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  • An Investigation of Techniques That Encourage and Measure Oral Communication in Japanese EFL Classrooms

    Hadley Gregory S

    長岡工業高等専門学校研究紀要   34 ( 2 )   7 - 12   1998年10月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    In the past few years, several articles have come out in Japan which describe techniques that encourage and measure oral communication, referred to in this paper as TEMOC. This paper asks the following questions: Are TEMOC in fact a valid measure of the learners' oral proficiency? Dose language learning result from regularly monitoring and rewarding the use of spoken English in the classroom? And, in what way does the regular measure of oral communication complement the established testing norms of many Japanese schools? The results of this three-year study found that TEMOC may have some educational value in Japanese language classes, provided they are used fairly and consistently. This study suggests that TEMOC have the potential to be a valid measure of the learners' oral ability. Under certain circumstances, TEMOC may even help learners to better acquire the target language. However, other findings warn against using TEMOC as a measure of grammatical knowledge or written skills.

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  • Rebecca Harding Davis: An Introduction to Her Life, Literature, and Faith

    Hadley Gregoly S

    長岡工業高等専門学校研究紀要   34 ( 2 )   13 - 20   1998年10月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Nagaoka National College of Technology  

    This paper introduces readers to the life and literature of Rebecca Harding Davis, a creative, sometimes radical realist writer from the 19th century. After a biographical sketch of Davis' life, we will survey some of the significant cultural forces, which motivated her to become a writer who protested against the social evils of her day. Special attention will be given to the influence Christianity played in the shaping of her stories.

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  • Examining the Underlying Principles of EFL Syllabus Design

    Hadley Gregory

    敬和学園大学研究紀要   7   211 - 228   1998年2月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Keiwa College  

    CiNii Article

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  • Returning full circle: A survey of EFL syllabus designs for the new millennium 査読

    Gregory Hadley

    RELC Journal   29 ( 2 )   50 - 71   1998年

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    記述言語:英語  

    As the linguistic attention of the ELT academic community continues to move away from the concerns of second language syllabi designs found in CLT or Task-based learning, there are questions among many as to what form the current paradigm shift will take as we approach the next century This paper reviews several of the issues currently surrounding today's second language syllabus designs, and offers a forecast of language syllabus designs expected to nse and fall in the years to come. It is felt that, by reviewing where we have been, important clues may be found as to where we may be going in the next few years as an academic community.

    DOI: 10.1177/003368829802900203

    Scopus

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  • An Investigation of the Selective Deletion Cloze Test as a Valid Measure of Grammar : Based Proficiency in Second Language Learning

    Hadley Gregory S, Naaykens John E

    新潟大学言語文化研究   3   111 - 118   1997年12月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Niigata University  

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  • Lexis and culture: Bound and determined? 査読

    G Hadley

    JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH   26 ( 4 )   483 - 496   1997年7月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:PLENUM PUBL CORP  

    Although never validated by either quantitative or qualitative research, the Sapir-Whorf Hypothesis continues to be a dominant position from which to consider the relationship between language and culture. This paper challenges the Sapir-Whorf Hypothesis, and attempts to show that lexis and culture are not as inextricably bound to each other as is commonly supposed. After considering numerous examples from Spanish, English and Japanese, the model of cultural prototypes is offered as an alternative to the present psycholinguistic paradigm.

    Web of Science

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  • A Survey of Cultural Influences in Japanese ELT

    Hadley Gregory

    敬和学園大学研究紀要   6   61 - 87   1997年2月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Keiwa College  

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  • A Discourse Approach to Intonation: Can it Work in Japan?

    Hadley Gregory S

    新潟大学言語文化研究   2   115 - 125   1996年12月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Niigata University  

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  • Written Discourse Analysis : Implications for English Composition Classes

    Hadley Gregory S

    新潟大学言語文化研究   1   33 - 46   1995年12月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:Niigata University  

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書籍等出版物

  • Grounded Theory (in Less Frequently Used Research Methodologies in Applied Linguistics, edited by A. Mehdi Riazi) 査読 国際共著

    ( 担当: 分担執筆)

    2024年1月  ( ISBN:9789027214416

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    総ページ数:274   担当ページ:127-148   記述言語:英語 著書種別:学術書

    この章では、応用言語学における十分に活用されていないグラウンデッド・セオリー・メソドロジー(GTM)について、その手順、目的、利点、および限界をポスト実証主義の視点から詳述します。教育者や研究者がGTMを活用して教室内の社会的相互作用の理論を生み出す方法を提案し、データ収集における技術の役割についても論じます。また、GTMに対する批判や倫理的な問題にも触れています。GTMを厳密に実施することで、応用言語学における教育実践を向上させるだけでなく、この分野を超えた学術コミュニティにも新たな洞察を提供できる可能性があります。

    DOI: 10.1075/rmal.6.08had

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  • Applications of Grounded Theory in the field of Extensive Reading (in Less Frequently Used Research Methodologies in Applied Linguistics, edited by A. Mehdi Riazi) 査読 国際共著

    ( 担当: 分担執筆)

    2024年1月  ( ISBN:9789027214416

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    総ページ数:274   担当ページ:149–161   記述言語:英語 著書種別:学術書

    この章では、学習者が自分の習熟度に応じた大量のコンテンツを読むことを奨励する英語教育法「多読法(Extensive Reading: ER)」の応用と、1990年代以降、第二言語教室におけるERの世界的な普及について論じています。研究によると、ERは学習者の語彙、読解速度、言語理解力を大幅に向上させることが示されています。学習者からの消極的な抵抗や無関心といった課題があるものの、日本、イタリア、東南アジアの教師たちは、ERをアカデミック英語のカリキュラムに統合する方法を模索しています。この章では、ERの教室における学習者の社会的プロセスに関するグラウンデッド・セオリー(Grounded Theory)を紹介し、この研究にグラウンデッド・セオリー・メソドロジー(GTM)が選ばれた理由、その実施過程、直面した課題、それに対する解決策、そしてGTMを通じて得られた独自の洞察について説明します。

    DOI: 10.1075/rmal.6.09had

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  • Using research to inform materials development (in The Routledge Handbook of Materials Development for Language Teaching, edited by Julie Norton and Heather Buchanan) 査読 国際共著

    ハドリー グレゴリー スチュアート, ハドリー浩美( 担当: 分担執筆)

    2022年10月  ( ISBN:9781032201528

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    総ページ数:560   担当ページ:155-169   記述言語:英語 著書種別:学術書

    この章では、言語教育における教材開発が無理論的な活動であるという見解に異議を唱え、この分野の研究アプローチを比較することで、その手法が理論的基盤を持つことを示しています。また、さらなる縦断的研究や実験的研究が必要であると主張し、日本の国立大学で行われたコーパス駆動型の多読プログラムに関する3年間の研究を紹介し、教材開発に関する関連する示唆を引き出しています。

    DOI: 10.4324/b22783

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  • Critical Thinking 査読 国際共著

    ( 担当: 共著)

    2022年10月  ( ISBN:9780367181710

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    総ページ数:374   記述言語:英語 著書種別:学術書

    クリティカル・シンキングは、言語教師に対し、授業中に批判的思考スキルを明示的かつ体系的に促進するための動的な枠組みを提供します。 現代のマルチメディア環境では、誤った論理、フェイクニュース、不確かな情報源が蔓延しており、母語だけでなく言語学習の際にも批判的思考スキルは不可欠です。本書は言語教師を念頭に置いて執筆されており、多文化・多言語の教室で批判的思考スキルを教えるための出発点を提供します。大学院生、教職研修中の教師、または第二言語教室での批判的思考教育の意図的な応用に関心を持つ言語カリキュラム開発者に適しており、教室活動、授業計画の提案、第二言語学習者を対象とした批判的思考活動の影響に関する研究のアイデアを提示します。 この書籍は、教師主導の教室内調査や大学院論文プロジェクトにおいても、貴重なリソースとして最適です。 ELTons 2024 ファイナリスト:教師リソースの革新部門。

    DOI: 10.4324/9780429059865

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  • Chapter 7. Exploring the impact of data-driven learning in extensive reading (in Beyond Concordance Lines: Corpora in Language Education, edited by Pascual Pérez-Paredes and Geraldine Mark) 査読 国際共著

    ハドリー グレゴリー, スチュアート, ハドリー浩美( 担当: 分担執筆)

    2021年12月  ( ISBN:9789027209894

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    総ページ数:255   担当ページ:149-176   記述言語:英語 著書種別:学術書

    データ駆動型学習(DDL)の有効性に関する研究の多くは、ライティングなどの生産的スキルに焦点を当てていますが、リーディングなどの受容的スキルに対するDDLの影響にはあまり注目されていません。この章では、日本の国立大学における第二言語学習者の多読(ER)能力に対するDDLの影響を調査した4年間の混合法研究を紹介します。この研究は3つの段階で、多様な授業条件の下で行われ、DDLの明示的な形態は、個別のフィードバックやプレッシャーの少ない環境が重要となる小グループや1対1の指導で最も効果的であると結論づけています。一方で、DDLの暗示的な形態は、大人数のクラスで最も効果を発揮し、読書速度の向上や読書量の増加に寄与する傾向があります。

    DOI: 10.1075/scl.102.07had

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  • Forword (in Peacebuilding in Language Education: Innovations in Theory and Practice, edited by Rebecca Oxford, María Matilde Olivero, and Melinda Harrison).

    ハドリー グレゴリー スチュアート( 担当: 分担執筆 ,  範囲: xxv-xxvii)

    2021年 

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  • Grounded Theory Method (in The Routledge Handbook of Research Methods in Applied Linguistics, edited by Jim McKinley & Heath Rose) 査読 国際共著

    ハドリー グレゴリー, スチュアート( 担当: 分担執筆)

    2019年12月  ( ISBN:9781032474922

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    総ページ数:552   担当ページ:264-275   記述言語:英語 著書種別:学術書

    この章では、応用言語学研究において、グラウンデッド・セオリーがしばしば不適切に使用されていることを説明しています。本章は、この方法論が分野において理論的な貢献をする点で重要であることを強調しています。グラウンデッド・セオリーは、質的データを収集する際に一貫性を保つ助けとなり、データを批判的に分析する方法を提供し、応用言語学以外の学術コミュニティにも貢献し得る中範囲の理論を構築することが可能であると指摘しています。それは、教育者や学生の生活にも大きな影響を与える可能性があります

    DOI: 10.4324/9780367824471

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  • Critical Questions in English for Academic Purposes (in Qualitative Research Topics in Language Teacher Education, edited by G. Barkhuizen) 査読 国際共著

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: Author)

    Routledge  2019年4月  ( ISBN:9781138618145

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    総ページ数:232   担当ページ:115-119   記述言語:英語 著書種別:学術書

    言語教師教育(LTE)は、個人の信念、歴史的な力、社会政治的なダイナミクスが渦巻く中、絶え間ない社会的相互作用によってさらに強化される領域です。この分野の研究には、第二言語の教室や教育機関で何が起きているのかについて、批判的に認識した質問を構築することが求められます。この章では、アカデミック・パーパスのための英語(EAP)に関連するLTEを中心に展開しています。質的研究の戦略が提案されており、次の探求分野が示唆されています:国際学生、EAP教育法、EAP教師のアイデンティティ、EAPの管理、そしてEAPの文脈における位置付け。これらのテーマを研究するための批判的な研究質問は、章の最後に提示されています。

    DOI: 10.4324/9780429461347

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  • Critical Grounded Theory in Bryant, T. & Charmaz (Eds.), K. The SAGE Handbook of Current Developments in Grounded Theory 査読

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 564-592)

    SAGE Publications  2019年 

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    著書種別:学術書

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  • Learning Through Textbooks (in The Cambridge Guide to Learning English as a Second Language, edited by Anne Burns & Jack C. Richards) 査読

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: pp. 298-306)

    Cambridge University Press  2018年 

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    著書種別:学術書

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  • Methodological Congruence: Combining the Strengths of Personal Construct Repertory Grids and Grounded Theory (in Personal Construct Psychology at 60: Papers from the 21st International Congress, edited by D. Winter, P. Cummins, H. Proctor, and N. Reed ) 査読 国際共著

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 18-31)

    Cambridge Scholars Publishing  2017年4月 

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    著書種別:学術書

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  • The Games People Play: A Critical Study of 'Resource Leeching' among 'Blended' English for Academic Purpose Professionals in Neoliberal Universities (in Language, Education and Neoliberalism: Critical Studies in Sociolinguistics, edited by Mi-Cha Flubache 査読 国際共著

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 184-203)

    Multilingual Matters  2017年 

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    著書種別:学術書

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  • Grounded Theory in Applied Linguistics Research: A Practical Guide 査読 国際共著

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 単著)

    Routledge  2017年  ( ISBN:9781138795105

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    記述言語:英語 著書種別:学術書

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  • English for Academic Purposes in Neoliberal Universities: A Critical Grounded Theory 査読

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 単著)

    Springer  2015年  ( ISBN:9783319104485

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    記述言語:英語 著書種別:学術書

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  • Global Textbooks in Local Contexts: An Empirical Investigation of Effectiveness (in English Language Teaching Textbooks: Content, Consumption, Production, edited by Nigel Harwood) 査読 国際共著

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 205-238)

    Palgrave Macmillian  2013年 

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    著書種別:学術書

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  • Fields of Spears: The Last Mission of the Jordan Crew

    Hadley Gregory( 担当: 単著)

    Paulownia Press  2007年  ( ISBN:9780955558207

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    記述言語:英語

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  • Action Research in Action

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 編集)

    SEMEO RELC (Singapore)  2003年 

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  • Concordancing in Japanese TEFL: Unlocking the Power of Data-Driven Learning (in The Japanese Learner: Context, Culture and Classroom Practice, edited by K. Gray, M.A. Ansell, S. Cardew and M. Leedham)

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 138-144)

    Oxford University Department of Continuing Education  2001年 

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  • Constructions Across a Culture Gap (in Action Research, edited by Julian Edge)

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 129-143)

    2000年 

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  • Action Research : Something for Everyone (in Classroom Teachers and Classroom Research, edited by Dale Griffee & David Nunan)

    HADLEY GREGORY STUART( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 87-98)

    1997年 

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MISC

  • The Intersive-English Program at Indiana University Bloomington(視察報告4、特集、教育的コンピテンシー開発支援事業に係る海外調査報告)

    Hadley Gregpry, ハドリー グレゴリー

    大学教育研究年報   16   174 - 176   2010年10月

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    記述言語:英語   出版者・発行元:新潟大学大学教育機能開発センター  

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  • 戦争の記憶とトラウマ 「竹槍の村」に墜ちたB29(下)

    Hadley Gregory, 石井 信平

    世界   ( 778 )   258 - 266   2008年5月

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    記述言語:日本語   出版者・発行元:岩波書店  

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  • 戦争の記憶とトラウマ 「竹槍の村」に墜ちたB29(上)

    Hadley Gregory, 石井 信平

    世界   ( 777 )   269 - 277   2008年4月

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    記述言語:日本語   出版者・発行元:岩波書店  

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  • 捏造された佐渡島虐殺事件 (敗戦60年特集「この国のゆくえ」) -- (検証 皇軍の捕虜)

    Hadley Gregory, Oglethorpe James

    金曜日   13 ( 33 )   51 - 53   2005年8月

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    記述言語:日本語   出版者・発行元:金曜日  

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  • 英語に対する学生の不安感 その積極的学習意欲への転換

    グレゴリー・ハドリー

    看護教育   35 ( 7 )   539 - 543   1994年7月

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    記述言語:日本語   出版者・発行元:(株)医学書院  

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講演・口頭発表等

  • A Grounded Theory of Extensive Reading Avidization

    2024年6月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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  • Digging Deeper into Grounded Theory in Applied Linguistics Research: Purposes, Practices, and Exemplars

    2023年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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  • Extensive Reading in the Second Language Classroom: A New View for Encouraging Avid Reading 招待

    金沢大学 招待講演者シリーズ  2023年6月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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  • Recalibrating and Renewing Our Views on Extensive Reading: A Grounded Theory of Extensive Reading Avidization 国際会議

    ハドリー グレゴリー, スチュアート

    2022年9月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Challenges in extensive reading: working with what students bring to the class

    ハドリー グレゴリー スチュアート

    2021年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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  • Challenges in extensive reading: working with what students bring to the class 招待

    2020年10月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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  • Introduction to Grounded Theory (Part 1) 招待

    Gregory Hadley

    Aoyama Gakuin International Online Conference  2020年9月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Introduction to Grounded Theory (Part 2)

    Gregory Hadley

    Aoyama Gakuin International Online Conference  2020年9月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • A Crash Course in Coding for Qualitative Research

    ハドリー グレゴリー, スチュアート

    JALT2019 Conference  2019年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  

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  • Using the Bookwoorms Corpus as a Tool for Placement Test Development in Extensive Reading Programs 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    英語コーパス学会 DDL 研究会シンポジウム,早稲田大学  2018年12月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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  • DDL and Extensive Reading: An Inclusive Approach 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT2018 Conference  2018年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Textbooks in ELT: What Are They Good for Anyway? 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT2018 Conference  2018年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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  • Methodological Flows: A Consideration of Grounded Theory and Mixed Methods Research 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    Mixed Methods International Research Association (MMIRA)  2018年8月 

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    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  

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  • Investigating Data-Driven Learning with Receptive Skills: A Contemporary Approach 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    Teaching and Language Corpora (TaLC)  2018年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • The Games People Play: A Critical Study of 'Resource Leeching' in Neoliberal Universities 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    IX European Society for the Study of Symbolic Interactionism Conference  2018年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Taking the Charmazian Turn: The Move Towards Critical Grounded Theory 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    IX European Society for the Study of Symbolic Interactionism Conference  2018年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Grounded Theory in Applied Linguistics: Attractive Nuisance or Helpful Guide 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT Kitakyushu  2018年2月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Investigating the Impact of Extensive Reading with Data-Driven Learning 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    英語コーパス学会 第43回大会,関西学院大学  2017年9月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Grounded Theory in Applied Linguistics: Attractive Nuisance or Helpful Guide 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT Fukui  2017年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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  • A Crash Course in Grounded Theory 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    North East Asian Regional (NEAR) Language Education Conference  2017年6月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Modeling Grounded Theory as a Method for Good Research Practice 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    University of Leicester (UK)  2017年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • How the Game is Played: Focusing on Blended EAP Professionals in Corporatized Universities 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    The EAP Practitioner in the Academy: A Watershed Moment, EAP in the North Symposium, Durham University, UK  2017年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(基調)  

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  • Data-Driven Insight or Information Overload? Researching Foreign and Second Language Learning with Grounded Theory 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Lynn Erler Lecture, University of Oxford  2017年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Investigating the Impact of Data-Driven Learning with Extensive Reading 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Department of Education, University of Oxford  2017年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Data-Driven Learning with Extensive Reading: Language Gains and Affective Responses 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, Charles Maggie

    American Association of Applied Linguistics (AAAL)  2017年3月 

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    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  

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  • The Impact of Data-Driven Learning in ER 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    Japan Association of Language Teachers (JALT)  2016年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Data-Driven Learning with Extensive Reading: Investigating the Language Gains and Affective Responses of Beginners

    HADLEY GREGORY STUART

    9th Annual Extensive Reading Seminar, Nanzan University  2016年10月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Extensive Reading, False Beginners, and Vocabulary Development: Investigating the Impact of Data-Driven Learning 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, Charles Maggie

    Teaching and Language Corpora (TaLC)  2016年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Linking Student Constructs to Educational Innovations: Dynamics within a Japanese Context 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, HADLEY HIROMI

    The XIIIth European Personal Construct Association Conference  2016年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Extensive Reading, False Beginners, and Vocabulary Development: Investigating the Impact of Data-Driven Learning 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    North East Asian Regional (NEAR) Language Education Conference  2016年6月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Grounded Theory for the Uninitiated: Practical Advice, Pitfalls, and Possibilities 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    42nd Annual Japan Association of Language Teachers (JALT) Conference  2015年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Methodological Synthesis: Using Repertory Grids to Develop Better Grounded Theories 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    21st International Congress on Personal Construct Psychology, University of Hertfordshire (UK)  2015年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Grounded Theory for the Uninitiated: Practical Advice, Pitfalls, and Possibilities 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    7th Annual NEAR Language Education Conference  2015年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • ’Professional Disarticulation': A Critical Grounded Theory of Blended EAP Professionals in Neoliberal Universities 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    Thirteenth Annual Hawaii International Conference on Education (HICE)  2015年1月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Global Textbooks in Local Contexts: An Empirical Investigation of Effectiveness 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    MATSDA Conference, The University of Liverpool (UK)  2013年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Life in the Third Space: A Critical Grounded Theory of Blended EAP Professionals in Corporatizing Universities

    HADLEY GREGORY STUART

    Regional Educator's Seminar, University of Oxford  2013年6月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • ’Blended Academic Professionals’: A Critical Overview of Life in the ‘Third Spaces’ of Corporatized Higher Educational Institutions 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    ELLTA Research Group Talk, The University of Warwick (UK)  2013年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Life in the ‘Third Space’: A Grounded Theory of EAP Professionals Traversing Traditional Organizational Cultures 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    British Association of Applied Linguistics Special Interest Group in Intercultural Communication Seminar: Intercultural Communication in Higher Education – Principles and Practices, Newcastle University  2013年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Revisiting the Cruel and Jagged Edge of Traumatic Memories 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Café Scientifique (Nottingham, UK)  2013年4月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Blended EAP Professionals in Corporatized Universities: Typologies and Strategies 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    BALEAP Conference, The University of Nottingham  2013年4月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Global Textbooks in Local Contexts: An Empirical Investigation of Effectiveness 招待 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    American Association of Applied Linguistics  2013年3月 

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    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

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  • Looking Behind the Veil: A Grounded Theory on the Architecture of Task-Based Language Teaching 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Department of Education Linguistics Seminar, The University of Oxford  2013年1月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • The Problem of Traumatic War Memories: Constructions, Controversy, and Hope 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Public Seminar, Kellogg College, The University of Oxford  2013年1月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Looking Behind the Veil: A Grounded Theory on the Architecture of Task-Based Language Teaching 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Language & Linguistics Seminar, The University of Essex  2012年10月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Looking Behind the Veil: A Grounded Theory on the Architecture of Task-Based Language Teaching 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    TBL in Asia, Osaka Shoin University  2012年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Field of Spears: The Last Mission of the Jordan Crew 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    日本外国特派員協会  2007年10月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Terror from On High: Understanding War and Captivity from the Perspective of B-29 Crewmen 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, Saylor, Thomas

    B-29 International Research Forum  2006年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Data-Driven Learning for Beginners: A Three-Year Study 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    Corpus Linguistics 2005 Conference, University of Birmingham, UK  2005年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Transforming University Education: Adopting a Wider View. 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, Brady Alan, Jones Brett

    JALT 2004 Conference  2004年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • ELT and the New World Order: Nation Building or Neocolonial Reconstruction? 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    PAC 5 Conference, Russian Far Eastern University, Vladivostok  2004年6月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • ELT and the New World Order: Nation Building or Neocolonial Reconstruction? 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    SoLLs.INTEC.03 International Conference  2003年12月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Relating the Curriculum to Regional Concerns: A Japanese Case Study 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    RELC International Seminar, Singapore.  2002年4月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Demystifying Institutional Practices: Corpus Based Critical Pragmatism and the Teaching of Academic Writing 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART, Harwood Nigel

    IATEFL International Conference  2002年3月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Future Trends in Syllabus Design 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Japan Association of Language Teachers, Niigata  2001年1月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Future Trends in Syllabus Design 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT International Conference, Shizuoka  2000年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

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  • Approaches and Methods in Academic Writing 招待

    HADLEY GREGORY STUART, Harwood Nigel

    English for International Students Summer Presessional Course, University of Birmingham, United Kingdom.  2000年9月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Cutting Edge Research Tools for Teachers: An Introduction to Repertory Grids 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    ALT International Conference  1999年10月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Putting Theory into Practice: A Methodology for Preparing and Administering Speaking Tests 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata Municipal Education Center  1999年8月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Cutting Edge Research Tools for Teachers: An Introduction to Repertory Grids.

    HADLEY GREGORY STUART

    ALT Hokkaido Regional Language Teaching Conference  1999年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Getting the Right Tools for the Job: Creating Corpora for Language Learning 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    International Symposium on Computer Learner Corpora, Second Language Acquisition, and Foreign Language Learning. Chinese University of Hong Kong  1998年12月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Language Learning Needs of Technology Students: A Preliminary Study

    HADLEY GREGORY STUART

    Council of College English Teachers  1998年9月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Assumptions of Western Communication: Basic Concepts 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata Municipal Education Center  1998年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • Encouraging Oral Communication in the EFL Classroom

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata University General Education and Language Research Group  1997年12月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Plato, Confucius, and Internationalization 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata Municipal Education Center  1996年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

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  • New Ways to Answer Old Questions: An Introduction to Repertory Grids

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata University General Education and Language Research Group  1996年5月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Dealing with Classroom Problems: The AR Solution 国際会議

    HADLEY GREGORY STUART

    JALT International Conference  1995年11月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Making Conversations Happen 招待

    HADLEY GREGORY STUART

    Japan Association of Language Teachers, Niigata  1993年12月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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  • The Conversation Tree

    HADLEY GREGORY STUART

    Niigata JALT Regional Conference  1993年7月 

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    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

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受賞

  • ELTons 2024 ファイナリスト:教師リソースの革新部門

    2024年8月   ブリティッシュ・カウンシル  

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  • 2022 Ken Hyland Best Paper Award (Honorable Mention)

    2023年5月   Journal of English for Academic Purposes  

    Gregory Hadley, Maggie Charles

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  • Academic and Teaching Excellence, Highest Rating

    2022年12月   Niigata University  

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  • 業績評価

    2019年12月   新潟大学  

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  • Best of JALT Award for Excellence in Research Presentations

    2018年11月   Japan Association of Language Teachers (JALT)  

    HADLEY GREGORY STUART

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  • 評価結果 S

    2018年11月   新潟大学   Award for Academic and Teaching Excellence

    HADLEY GREGORY STUART

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  • Honorary Member

    2007年10月   日本外国特派員協会  

    HADLEY GREGORY STUART

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共同研究・競争的資金等の研究

  • 短期海外研修と教育の質保証-事前・事後指導の全学モデル構築

    研究課題/領域番号:19K02882

    2019年4月 - 2023年3月

    制度名:科学研究費助成事業

    研究種目:基盤研究(C)

    提供機関:日本学術振興会

    ハドリー 浩美, G.S Hadley

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    配分額:2340000円 ( 直接経費:1800000円 、 間接経費:540000円 )

    2013年度教育再生実行会議による日本人留学生倍増の提言を踏まえ、地方国立大学においても留学よりハードルが低く参加しやすい短期海外研修プログラムが正課科目として提供されるケースが増えてきた。しかしながら、量的拡大を急ぐあまり、教育理念に沿った短期海外研修プログラムを派遣先大学と協同で開発する余裕がなく、教育の質の保証が十分なされているとは言い難い状況である。そこで、派遣元の大学で実施できる効果的な事前・事後指導を開発してプログラムに組み込むことにした。そのために、研究代表者が担当する北米の大規模大学での短期海外研修参加者から、データを収集して分析する予定であったが、2020年度以降は、新型コロナウィルス感染症拡大防止のため現地への派遣は取り止めとなり、現時点でも再開の目処は立っていない。代替として、2つの既成のオンライン短期海外研修(10日間)の参加者を対象に、研修での学びや経験をどのように認識したかを明らかにすべく、研修前後に実施したアンケート調査の量的データと修了報告書の質的データとを照らし合わせて分析した。その結果、テーラーメイドではない既成のオンライン短期海外研修であっても、大学の教育目標に沿った教育効果が期待でき、その効果は適切な教育的介入によって高まる可能性が示唆された。具体的にどういった能力やスキルを養成したいのかを明確にし、それに必要な教育的介入を本国のキャンパスにて研修前後に行うと同時に、オンライン短期海外研修のカリキュラム上の位置づけを明確にし、評価・点検のシステム構築に取り組むことが求められる。
    なお、本研究が対象としたオンライン研修は、いずれも英語運用能力の向上を主な目的とすることから、客観的な英語運用能力測定テストによる研修前後での英語力伸長の測定を開始した。

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  • Discovering Effective Extensive Reading Strategies for Japanese Students of English: A Data-Driven and Empirically-Grounded Investigation

    2019年4月 - 2021年3月

    制度名:Genernal Reearch Grant C 19K00846

    提供機関:Japan Society for the Promotion of Science (JSPS)

    HADLEY GREGORY STUART, Hadley Hiromi

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    資金種別:競争的資金

    The background of this project is in the area of Extensive Reading (ER), a form of English language learning found to be highly effective in many studies. However, because the reasons why some students succeed, and others fail have not been sufficiently investigated, the purposes of this project are first to discover the core strategies that lead to student success in ER and then to create materials for disseminating this knowledge to educators and learners. Building upon our previous research (JSPS Grant-in-Aid for Scientific Research (C) #16K2878), this project uses a Grounded Theory approach enhanced with a corpus-based, data-driven coding process, which will reveal new insights that will positively enhance the development of Extensive Reading in Japan. The ripple effect of this research is that Japanese university students will not only become better readers, better language learners, and better communicators in English, but as graduates, they will be better equipped to compete in today’s global society as they work to a create a better world.

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  • Data-Driven Learning for English Language Beginners: An Empirically-Grounded and Evidence-Based Investigation

    2016年4月 - 2019年3月

    制度名:基盤研究 C(一般) #16K2878

    提供機関:Japan Society for the Promotion of Science (JSPS)

    HADLEY GREGORY STUART, Hadley Hiromi

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    資金種別:競争的資金

    配分額:3100000円

    The scientific background of this project relates to Data-Driven Learning (DDL), a corpus-based method of English language study. Research has shown that while DDL is effective among advanced and intermediate learners of English, it has been too difficult for beginners. Together with researchers at Oxford University, we will create an online corpus of comprehensible English materials that will make DDL truly accessible to beginners. We will test the efficacy of this approach, and use the findings to make DDL relevant to the needs of beginners in both Japan and around the world.

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担当経験のある授業科目(researchmap)

  • 発展英語

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  • Understanding Contemporary British Society

    機関名:Niigata University

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  • Japanese Society Then and Now: A Sociopolitical Perspective

    機関名:Niigata University

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  • Researching with Grounded Theory

    機関名:Niigata University

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  • 応用英語

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  • The History of English

    機関名:Niigata University

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  • Understanding American Society

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  • Language and Society - Sociolinguistics for Everyday Life

    機関名:Niigata University

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担当経験のある授業科目

  • Introduction to Transcultural Encounters A

    2024年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • アカデミック英語入門L

    2024年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • TOEFL iBT PreparationII

    2023年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 英語文化研究

    2022年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 言語文化学入門B

    2022年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • TOEFL iBT Preparation

    2022年
    機関名:新潟大学

  • 社会文化総合演習

    2021年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 人文系フロンティア

    2021年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 英語圏文化研究

    2021年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • アカデミック英語入門R

    2021年
    -
    2023年
    機関名:新潟大学

  • アカデミック英語L2

    2020年
    機関名:新潟大学

  • 言語文化学入門B

    2020年
    機関名:新潟大学

  • アカデミック英語L1

    2020年
    機関名:新潟大学

  • 上級コミュニカティブ英語

    2020年
    機関名:新潟大学

  • 人文入門

    2019年
    機関名:新潟大学

  • アカデミック英語R1

    2019年
    機関名:新潟大学

  • アカデミック英語R2

    2019年
    機関名:新潟大学

  • 西洋言語文化入門B

    2018年
    機関名:新潟大学

  • 発展英語

    2018年
    機関名:新潟大学

  • 西洋言語文化入門

    2017年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 英米言語概説B

    2017年
    機関名:新潟大学

  • 英米言語論

    2017年
    機関名:新潟大学

  • 卒業論文(G.ハドリー)

    2016年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 英米文芸文化Ⅱ特論

    2016年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 地域文化論

    2016年
    -
    2023年
    機関名:新潟大学

  • 英語圏文化研究

    2016年
    -
    2018年
    機関名:新潟大学

  • 英米文化演習

    2016年
    -
    2017年
    機関名:新潟大学

  • 西洋言語文化入門A

    2016年
    -
    2017年
    機関名:新潟大学

  • 英米文芸文化形成論Ⅱ特論

    2016年
    機関名:新潟大学

  • 英米言語文化演習

    2015年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 英米文化論B

    2015年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 西洋言語概説

    2015年
    -
    2022年
    機関名:新潟大学

  • 応用英語

    2015年
    -
    2019年
    機関名:新潟大学

  • 英米文芸文化Ⅱ演習

    2014年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 西洋文化概説

    2014年
    -
    2018年
    機関名:新潟大学

  • 英米文化論A

    2014年
    -
    2018年
    機関名:新潟大学

  • 英米文芸文化形成論Ⅱ演習

    2014年
    機関名:新潟大学

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