2021/08/06 更新

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ウエダ ヤスタカ
上田 和孝
UEDA Yasutaka
所属
教育研究院 自然科学系 生産デザイン工学系列 准教授
工学部 工学科 准教授
自然科学研究科 材料生産システム専攻 准教授
職名
准教授
外部リンク

学位

  • 博士(学術) ( 2021年3月   新潟大学 )

  • 修士(工学) ( 2001年3月   京都大学 )

  • 学士(工学) ( 1999年3月   金沢大学 )

研究キーワード

  • 国際教育

  • 地域開発

  • 工学教育

  • 課題解決型学習

  • 連携教育

  • 防災・復興

研究分野

  • 社会基盤(土木・建築・防災) / 社会システム工学  / 地域開発

  • 人文・社会 / 科学教育  / 工学教育

  • 社会基盤(土木・建築・防災) / 防災工学  / 防災・復興

  • 人文・社会 / 高等教育学  / 国際教育,連携教育,課題解決型学習(PBL)

経歴(researchmap)

  • 新潟大学   工学部   准教授

    2021年4月 - 現在

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    国名:日本国

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  • 新潟大学   工学部   特任准教授

    2017年4月 - 2021年3月

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    国名:日本国

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  • 特定非営利活動法人SEEDS Asia

    2011年7月 - 2017年3月

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    国名:日本国

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  • 公益社団法人日本国際民間協力会

    2007年7月 - 2011年7月

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    国名:日本国

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  • 一般財団法人日本システム開発研究所   研究員

    2001年4月 - 2007年7月

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    国名:日本国

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経歴

  • 新潟大学   自然科学研究科 材料生産システム専攻   准教授

    2021年4月 - 現在

  • 新潟大学   工学部 工学科   准教授

    2021年4月 - 現在

  • 新潟大学   教育研究院 自然科学系 生産デザイン工学系列   准教授

    2021年4月 - 現在

  • 新潟大学   工学部   特任准教授

    2017年4月 - 2021年3月

学歴

  • 新潟大学   大学院自然科学研究科   電気情報工学専攻

    2018年10月 - 2021年3月

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    国名: 日本国

    備考: 博士後期課程

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  • 京都大学   大学院工学研究科   環境地球工学専攻

    1999年4月 - 2001年3月

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    国名: 日本国

    備考: 修士課程

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  • 金沢大学   工学部   土木建設工学科

    1995年4月 - 1999年3月

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    国名: 日本国

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所属学協会

  • 日本工学教育協会

    2018年7月 - 現在

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  • 日本ファンドレイジング協会

    2017年10月 - 現在

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取得資格

  • 社会貢献教育ファシリテーター

  • 認定ファンドレイザ―

 

論文

  • Practical Study on Multicultural and Multi-disciplinary Team-based, Project-based Learning Dealt with Real-World Problems in Engineering Education

    Yasutaka Ueda

    Doctoral Dissertation   2021年3月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:学位論文(博士)  

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  • Multicultural and Multi-disciplinary Project-based Learning with Industry Focus: Fostering Globally Competent Engineers 査読

    Yasutaka Ueda, Itaru Kourakata, Nozomu Tsuboi, Takamasa Suzuki

    INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION   37 ( 2 )   512 - 527   2021年

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:TEMPUS PUBLICATIONS  

    Multi-cultural and multi-disciplinary project-based, internship-based learning with real industrial problem-solving has been predicted to enhance global engineers' competencies; however, less discussion has been devoted to learning practical effectiveness. The Global Dormitory (G-DORM) project, a bilateral student exchange project organized by Japan's Niigata University in collaboration with four universities from the lower Mekong countries of Cambodia, Laos, Thailand, and Vietnam, developed a pedagogical approach that included such an internship for fostering the growth of global Scitech leaders. This paper discusses the effectiveness of - and challenges in - using the G-DORM approach to enable students to enhance the following competencies: (1) generic skills for working in industry; (2) global competencies for engineers; (3) capacity for solving regional revitalization issues using an integrated standpoint; and (4) interests in the industry. This study's analyzed data were extracted from the questionnaire responses of 82 students who participated in this internship in the Japanese academic year 2018-2019 and from the questionnaire responses of selected hosting companies. The study results emphasized that G-DORM approach-based internships could positively affect students' competence with regard to global engineering, especially through the designing of stepping-up programs aimed at developing competence. Furthermore, the study results suggested the optimization of internship periods, pre-studies, intervention by moderators during internships, and improvements in post-studies as challenges for future works. We believe that the G-DORM approach has the potential to contribute toward improving industries in lower Mekong countries by aiding in solving their industrial issues through education and fostering globally competent engineers in these countries.

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  • W-09 Collaboration of Two "Dormitory-type Education" Programs 査読

    Yamagiwa Kazuaki, Ueda Yasutaka, Yamauchi Takeshi, Suzuki Takamasa

    JSEE Annual Conference International Session Proceedings   2020 ( 0 )   42 - 45   2020年

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   出版者・発行元:公益社団法人 日本工学教育協会  

    Faculty of Engineering, Niigata University has implemented several "Dormitory-type Education" programs such as Fabrication Project, Smart-Dormitory, Global-Dormitory and so on. Smart-Dormitory (S-DORM) is research-based learning for undergraduates before starting graduation researches. S-DORM students form cross-academic year, cross-disciplinary student groups to carry out forefront research under the guidance of professors. Global-Dormitory (G-DORM) is a student exchange program that has global project-based learning in an internship by Niigata University with four universities in Mekong countries. G-DORM students also form cross-academic year, cross-disciplinary, multinational student groups to work on the project. In 2019, S-DORM students invited G-DORM students to laboratory visit and monthly meeting. The exchange between the two DORM students inspired themselves to pursue their project goal and global activities. The collaboration of two DOMEs proved to create synergy effect on engineering education. The number of S-DORM students who already had taken or are going to take part in G-DORM activities is increasing.

    DOI: 10.20549/jseeen.2020.0_42

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  • W-01 Group Work Internship as Global Project-based Learning towards Further Learning Motivation: G-DORM Short-term Program 2019 査読

    Ueda Yasutaka, Tsuboi Nozomu, Suzuki Takamasa, Kourakata Itaru, Wakabayashi Etsuko

    JSEE Annual Conference International Session Proceedings   2020 ( 0 )   2 - 7   2020年

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   出版者・発行元:公益社団法人 日本工学教育協会  

    Global project-based learning (PBL) with university-industry collaboration is one of the good ways to enhance global engineering competency. Also, an internship is useful to fill out a gap in the transition from university to industry. Niigata University has implemented global group work (GW) internships in the G-DORM project, which is an interactive student exchange program with four universities in the Mekong region. In the GW internship, students form a multi-academic year, multi-cultural, and multi-disciplinary group as if the students were international boarding students at a dormitory. And the formed groups tackle a global PBL in an internship that is carried out in cooperation with Niigata regional companies whose business extends globally. This paper presents the contents and the achievements of the GW internship carried out in Tsubame city in 2019 in terms of students' satisfaction and interests in the regional industry. The practice in 2019 developed the motivation and the actual action of students in a step-up tendency.

    DOI: 10.20549/jseeen.2020.0_2

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  • W-03 Active Learning on SDGs and Society 5.0 for Multinational Students to Think about Global Engineers 査読

    UEDA Yasutaka

    JSEE Annual Conference International Session Proceedings   2019 ( 0 )   13 - 18   2019年

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   出版者・発行元:公益社団法人 日本工学教育協会  

    This paper discussed achievements of active learning for 21 multinational students from Mekong countries and Japan to think about global engineers through lecture and group work (GW) on SDGs and Society 5.0, which took place in the academic year of 2018 at Niigata University. The active learning made the students increase their awareness of the importance for global engineers to develop knowledge and skills in science and technology, to learn social needs, to gain basic competencies for working persons and to have a positive attitude. In addition, it was the most significant change for students to gain SDGs, global engineers, Society 5.0, or other new information, as well as to have social contribution and wider perspectives. This result implicates that most of the students understood and emphasized the importance of the relationship between engineering and society. Furthermore, the students rated this active learning as useful as a pre-study for a global PBL-type GW internship.

    DOI: 10.20549/jseeen.2019.0_13

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  • 3F12 「メコン諸国と連携した地域協働・ドミトリー型融合教育による理工系人材育成」での取り組み(その2)

    上田 和孝, 坪井 望, 中野 祥子, 小浦方 格, 若林 悦子, 鈴木 孝昌

    工学教育研究講演会講演論文集   2019 ( 0 )   446 - 447   2019年

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)   出版者・発行元:公益社団法人 日本工学教育協会  

    DOI: 10.20549/jseeja.2019.0_446

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  • 3F04 ものづくりを核とした国際ワークショッププログラムの開発

    羽田 卓史, 鈴木 孝昌, 上田 和孝, 坪井 望

    工学教育研究講演会講演論文集   2019 ( 0 )   432 - 433   2019年

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)   出版者・発行元:公益社団法人 日本工学教育協会  

    DOI: 10.20549/jseeja.2019.0_432

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  • Global PBL in Engineering Education: G-DORM Project Experiences in 2017. The 7th Asian Conference on Engineering Education 査読

    Yasutaka Ueda, Nozomu Tsuboi, Takamasa Suzuki, Kazuhisa Abe, Toshio Suzuki, Itaru Kourakata, Sachiko Nakano

    The 7th Asian Conference on Engineering Education (ACEE 2018)   2018年6月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

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  • FOSTERING GLOBAL SCI-TECH LEADERS THROUGH DORMITORY-TYPE EDUCATION: CASE OF G-DORM PROJECT IN 2017

    Ueda Yasutaka, Tsuboi Nozomu, Suzuki Takamasa, Abe Kazuhisa, Suzuki Toshio, Kourakata Itaru, Nakano Sachiko

    The 6th International Symposium on Fusion Technology 2018   2018年1月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

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  • W-06 Value Creation by Global Project-based Learning in Internship: Practices in G-DORM 2017 査読

    Ueda Yasutaka, Tsuboi Nozomu, Suzuki Takamasa, Abe Kazuhisa, Suzuki Toshio, Kourakata Itaru, Nakano Sachiko

    JSEE Annual Conference International Session Proceedings   2018 ( 0 )   34 - 39   2018年

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   出版者・発行元:公益社団法人 日本工学教育協会  

    G-DORM is a student exchange project that has global project-based learning (PBL) in an internship by Niigata University with four universities in Mekong countries. In 2017, actual implementation of G-DORM was launched. One of the uniqueness of G-DORM is that students form cross-academic year, cross-disciplinary, multinational groups to have the internship. This paper aims to grasp achievements of G-DOMR carried out in 2017, in terms of coordination with companies for program designing, recruiting and selection of students, implementation of internship in the student exchange program and evaluation. In addition, this paper argues values of this international cooperation for global PBL in an internship based on findings of the achievement of G-DORM in 2017. As a result, global PBL in an internship of G-DORM is implied as a model of international engineering education that can create impacts to students as well as industry.

    DOI: 10.20549/jseeen.2018.0_34

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  • 3F16 「メコン諸国と連携した地域協働ドミトリー型融合教育による理工系人材育成」での取り組み

    坪井 望, 上田 和孝, 中野 祥子, 小浦方 格, 鈴木 敏夫, 鈴木 孝昌

    工学教育研究講演会講演論文集   2017 ( 0 )   536 - 537   2017年

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)   出版者・発行元:公益社団法人 日本工学教育協会  

    DOI: 10.20549/jseeja.2017.0_536

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  • School disaster resilience assessment in the affected areas of 2011 East Japan earthquake and tsunami 査読

    Koichi Shiwaku, Yasutaka Ueda, Yukihiko Oikawa, Rajib Shaw

    NATURAL HAZARDS   82 ( 1 )   333 - 365   2016年5月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:SPRINGER  

    A school is considered to be the core of the community in many countries, and school plays a vital role in disaster issues, both in terms of preparedness and post-disaster recovery. An integrated resilience assessment called school disaster resilience assessment (SDRA) was applied in the post-disaster recovery context in the city of Kesennuma, in Tohoku region of Japan. The city was impacted heavily by the East Japan Earthquake and Tsunami, and several schools were affected in the city. SDRA, which is an integrated tool to understand the overall disaster resilience of the school system, consists of five dimensions: physical conditions, human resources, institutional issues, external relationships, and natural conditions. Each dimension has three parameters, and each parameter has five variables. The data are collected for 75 variables. Application of SDRA in 31 schools of the city points out the importance of strengthening the relationship between school and community, and enhancing the involvement of various stakeholders in the planning process. This is significant in the recovery process due to the dynamic nature of the community, and the school-community relationship needs to evolve accordingly with the dynamism of city's recovery. Experiences from the other city of similar size, which was affected by disasters 11 years back, and has carried out innovative disaster education program, suggest that in order to enhance school's resilience, not only schools but also local government needs to make efforts for school disaster management and community-based disaster management. Periodic assessment in disaster recovery process is required so that appropriate activities and policies can be adopted, and the results can be visible on the ground.

    DOI: 10.1007/s11069-016-2204-5

    Web of Science

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  • Building and Bridging Temporary Housing Communities in the Recovery Process

    Yasutaka Ueda, Rajib Shaw

    The 12th APRU Multi-Hazards Symposium 2016   2016年3月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

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  • Managing and bridging communities in temporary housing: case of the Great East Japan Earthquake and Tsunami in Kesennuma City, Japan 査読

    Yasutaka Ueda, Rajib Shaw

    NATURAL HAZARDS   80 ( 1 )   567 - 587   2016年1月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:SPRINGER  

    Over the past years, many scholars emphasized the importance of maintaining social relations which were built before disasters into temporary housing communities. However, reality is that most of the temporary housing complexes need to develop newly community relations due to the difficulties of maintaining community ties built before disasters. This paper attempts to find community management issues in newly developed temporary housing communities and argues solutions to the issues of constructing social capital. Key findings from this study are summarized as follows: From bonding aspect, the challenges of community management in temporary housing are leadership, ownership, and participation. One of the suggestions to solve these challenges is to employ community organizers, and a union of existing neighborhood associations is supposed to be the community organizer. From bridging aspect, information sharing among presidents of the neighborhood association in temporary housing was effective for the improvement of community management in the neighborhood associations. If this information sharing is run by an external organization, the external organization can be a bridging organization to make weak ties among neighborhood associations, which overcomes negative impacts of social capital. From linking aspect, particularly housing reconstruction is a big concern for residents in temporary housing and gives impact to community management, and therefore, linking information on housing reconstruction process to management of neighborhood associations in temporary housing is significant. To foster three categories of social capital in temporary housing, key is a bridging organization as an external organization, which functions to link among neighborhood associations and neighborhood associations to external resources.

    DOI: 10.1007/s11069-015-1984-3

    Web of Science

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  • School Disaster Resilience Assessment: An Assessment Tool

    Koichi Shiwaku, Yasutaka Ueda, Yukihiko Oikawa, Rajib Shaw

    Disaster Resilience of Education Systems   105 - 130   2016年

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    記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文   出版者・発行元:Springer Japan  

    DOI: 10.1007/978-4-431-55982-5_8

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  • International Cooperation: Grassroots Experience Sharing in Vietnam

    Yasutaka Ueda, Eriko Matsumoto, Yuko Nakagawa, Rajib Shaw

    Disaster Resilience of Education Systems   213 - 229   2016年

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文   出版者・発行元:Springer Japan  

    DOI: 10.1007/978-4-431-55982-5_13

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  • Community Recovery in Tsunami-Affected Area: Lessons from Minami-Kesennuma

    Yasutaka Ueda, Rajib Shaw

    Disaster Risk Reduction   131 - 146   2015年

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文   出版者・発行元:Springer Japan  

    DOI: 10.1007/978-4-431-55136-2_10

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  • Kesennuma's Efforts on Enhancing Resilience through Curriculum Development on Disaster Education

    Yasutaka Ueda, Koichi Shiwaku

    International Workshop on Implementing of Practical Risk Reduction   2014年11月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

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  • Knowledge, Education and Training for Risk Reduction: Specific Case of Myanmar, Vietnam and Japan

    Yasutaka Ueda, Mitsuko Shikada, Eriko Matsumoto, Yuko Nakagawa, Rajib Shaw

    Disaster Risk Reduction   135 - 157   2014年

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文   出版者・発行元:Springer Japan  

    DOI: 10.1007/978-4-431-54877-5_8

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  • Issues and Challenges in Temporary Housing in Post-3.11 Kesennuma

    Yasutaka Ueda, Rajib Shaw

    Disaster Risk Reduction   209 - 226   2014年

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:論文集(書籍)内論文   出版者・発行元:Springer Japan  

    DOI: 10.1007/978-4-431-54246-9_12

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  • 7286 住宅・居住者特性からみた郊外住宅地の変容に関する研究 : 羽曳野ネオポリス地区の事例研究 その2(郊外土地利用,都市計画)

    上田 和孝, 橋本 清勇, 東樋口 護, 浅野 友紀子

    学術講演梗概集. F-1, 都市計画, 建築経済・住宅問題   ( 2001 )   571 - 572   2001年7月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)   出版者・発行元:日本建築学会  

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  • 7285 高度経済成長期後の郊外化と住宅地の実態に関する研究 : 羽曳野ネオポリス地区の事例研究 その1(郊外土地利用,都市計画)

    浅野 友紀子, 橋本 清勇, 東樋口 護, 上田 和孝

    学術講演梗概集. F-1, 都市計画, 建築経済・住宅問題   ( 2001 )   569 - 570   2001年7月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)   出版者・発行元:日本建築学会  

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  • 住宅・居住者特性からみた郊外住宅地の変容に関する研究

    上田和孝

    修士論文   2001年3月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:学位論文(修士)  

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  • 7400 京都都心周辺部の居住区における市場地区の実態に関する基礎的研究 : 京都市(北区・左京区・右京区)における事例

    上田 和孝, 山下 顕智, 東樋口 護, 橋本 清勇

    学術講演梗概集. F-1, 都市計画, 建築経済・住宅問題   ( 2000 )   799 - 800   2000年7月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)   出版者・発行元:日本建築学会  

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  • 建物立地動向からみた区画整理地区における市街化の実態 - 金沢市における事例研究 - 査読

    川上 光彦, 上出 邦弘, 上田 和孝

    都市計画. 別冊, 都市計画論文集 = City planning review. Special issue, Papers on city planning   34   817 - 822   1999年10月

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    記述言語:日本語   出版者・発行元:日本都市計画学会 = The City Planning Institute of Japan  

    金沢大学理工研究域環境デザイン学系

    DOI: 10.11361/journalcpij.34.817

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    その他リンク: http://hdl.handle.net/2297/00053703

  • 土地区画整理事業施行区域における成長曲線を用いた市街化特性の分析 - 金沢市における事例研究 - 査読

    上田 和孝, 川上 光彦, 上出 邦弘

    都市計画. 別冊, 都市計画論文集 = City planning review. Special issue, Papers on city planning   34   655 - 660   1999年10月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:日本都市計画学会 = The City Planning Institute of Japan  

    金沢大学理工研究域環境デザイン学系

    DOI: 10.11361/journalcpij.34.655

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    その他リンク: http://hdl.handle.net/2297/00053709

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MISC

  • 新潟大学工学部の留学交流 G-DORM を主とした国際教育の展開

    上田 和孝, 坪井 望, 鈴木 孝昌, 阿部 和久, 鈴木 敏夫, 小浦方 格, 若林 悦子, 中野 祥子, 山田 睦子

    北陸信越工学協会会報   68   55 - 58   2020年3月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(その他)  

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  • 連載・街を歩く「京都府向日市 歴史とロマンが薫る竹取の里」

    上田和孝

    月刊マイホームプラン(金財マイホームプラン社)   32 - 33   2003年3月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(その他)  

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  • 連載・街を歩く「兵庫県芦屋市 カウンタープラン(反対案)から始まった震災復興」

    上田和孝

    月刊マイホームプラン(金財マイホームプラン社)   38 - 39   2003年1月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(その他)  

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  • 連載・街を歩く「富山県立山町東谷地区 中山間地域の特性を活かし,住民の手でまちを魅力的に」

    上田和孝

    月刊マイホームプラン(金財マイホームプラン社)   40 - 41   2002年12月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(その他)  

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  • 連載・街を歩く「岐阜県古川町 飛騨匠の文化が息づく“こうと”のまち」

    上田和孝

    月刊マイホームプラン(金財マイホームプラン社)   16 - 17   2002年11月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(その他)  

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  • 連載・街を歩く「東京・月島 “もんじゃ”によるまちのマネジメント」

    上田和孝

    月刊マイホームプラン(金財マイホームプラン社)   36 - 37   2002年4月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(その他)  

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  • 連載・街を歩く「大阪府羽曳野市 「伝説の舞台」が取り組む創造性豊かなまちづくり」

    上田和孝

    月刊マイホームプラン(金財マイホームプラン社)   36 - 37   2002年2月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(その他)  

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  • 連載・街を歩く「東京都中野区野方 歴史を守り,個性を育む お地蔵さんと歩むまち」

    上田和孝

    月刊マイホームプラン(金財マイホームプラン社)   36 - 37   2002年1月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(その他)  

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  • 連載・街を歩く「金沢市・主計町 失われた町名を蘇らせたまち」

    上田和孝

    月刊マイホームプラン(金財マイホームプラン社)   14 - 15   2001年10月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(その他)  

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  • 連載・街を歩く「京都市・先斗町 時代を生きる経験が生み出す古都の新たな魅力」

    上田和孝

    月刊マイホームプラン(金財マイホームプラン社)   8 - 11   2001年10月

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    担当区分:筆頭著者   記述言語:日本語   掲載種別:記事・総説・解説・論説等(その他)  

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講演・口頭発表等

  • W-09 Collaboration of Two "Dormitory-type Education" Programs

    Yamagiwa Kazuaki, Ueda Yasutaka, Yamauchi Takeshi, Suzuki Takamasa

    JSEE Annual Conference International Session Proceedings  2020年  公益社団法人 日本工学教育協会

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    開催年月日: 2020年

    記述言語:英語  

    Faculty of Engineering, Niigata University has implemented several "Dormitory-type Education" programs such as Fabrication Project, Smart-Dormitory, Global-Dormitory and so on. Smart-Dormitory (S-DORM) is research-based learning for undergraduates before starting graduation researches. S-DORM students form cross-academic year, cross-disciplinary student groups to carry out forefront research under the guidance of professors. Global-Dormitory (G-DORM) is a student exchange program that has global project-based learning in an internship by Niigata University with four universities in Mekong countries. G-DORM students also form cross-academic year, cross-disciplinary, multinational student groups to work on the project. In 2019, S-DORM students invited G-DORM students to laboratory visit and monthly meeting. The exchange between the two DORM students inspired themselves to pursue their project goal and global activities. The collaboration of two DOMEs proved to create synergy effect on engineering education. The number of S-DORM students who already had taken or are going to take part in G-DORM activities is increasing.

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  • W-01 Group Work Internship as Global Project-based Learning towards Further Learning Motivation: G-DORM Short-term Program 2019

    Ueda Yasutaka, Tsuboi Nozomu, Suzuki Takamasa, Kourakata Itaru, Wakabayashi Etsuko

    JSEE Annual Conference International Session Proceedings  2020年  公益社団法人 日本工学教育協会

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    開催年月日: 2020年

    記述言語:英語  

    Global project-based learning (PBL) with university-industry collaboration is one of the good ways to enhance global engineering competency. Also, an internship is useful to fill out a gap in the transition from university to industry. Niigata University has implemented global group work (GW) internships in the G-DORM project, which is an interactive student exchange program with four universities in the Mekong region. In the GW internship, students form a multi-academic year, multi-cultural, and multi-disciplinary group as if the students were international boarding students at a dormitory. And the formed groups tackle a global PBL in an internship that is carried out in cooperation with Niigata regional companies whose business extends globally. This paper presents the contents and the achievements of the GW internship carried out in Tsubame city in 2019 in terms of students' satisfaction and interests in the regional industry. The practice in 2019 developed the motivation and the actual action of students in a step-up tendency.

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  • W-03 Active Learning on SDGs and Society 5.0 for Multinational Students to Think about Global Engineers

    UEDA Yasutaka

    JSEE Annual Conference International Session Proceedings  2019年  公益社団法人 日本工学教育協会

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    開催年月日: 2019年

    記述言語:英語  

    This paper discussed achievements of active learning for 21 multinational students from Mekong countries and Japan to think about global engineers through lecture and group work (GW) on SDGs and Society 5.0, which took place in the academic year of 2018 at Niigata University. The active learning made the students increase their awareness of the importance for global engineers to develop knowledge and skills in science and technology, to learn social needs, to gain basic competencies for working persons and to have a positive attitude. In addition, it was the most significant change for students to gain SDGs, global engineers, Society 5.0, or other new information, as well as to have social contribution and wider perspectives. This result implicates that most of the students understood and emphasized the importance of the relationship between engineering and society. Furthermore, the students rated this active learning as useful as a pre-study for a global PBL-type GW internship.

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  • 3F12 「メコン諸国と連携した地域協働・ドミトリー型融合教育による理工系人材育成」での取り組み(その2)

    上田 和孝, 坪井 望, 中野 祥子, 小浦方 格, 若林 悦子, 鈴木 孝昌

    工学教育研究講演会講演論文集  2019年  公益社団法人 日本工学教育協会

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    開催年月日: 2019年

    記述言語:日本語  

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  • Global PBL in Engineering Education: G-DORM Project Experiences in 2017. The 7th Asian Conference on Engineering Education

    Yasutaka Ueda, Nozomu Tsuboi, Takamasa Suzuki, Kazuhisa Abe, Toshio Suzuki, Itaru Kourakata, Sachiko Nakano

    The 7th Asian Conference on Engineering Education (ACEE 2018)  2018年6月 

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    開催年月日: 2018年6月

    記述言語:英語  

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  • FOSTERING GLOBAL SCI-TECH LEADERS THROUGH DORMITORY-TYPE EDUCATION: CASE OF G-DORM PROJECT IN 2017

    Ueda Yasutaka, Tsuboi Nozomu, Suzuki Takamasa, Abe Kazuhisa, Suzuki Toshio, Kourakata Itaru, Nakano Sachiko

    The 6th International Symposium on Fusion Technology 2018  2018年1月 

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    開催年月日: 2018年1月

    記述言語:英語  

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  • W-06 Value Creation by Global Project-based Learning in Internship: Practices in G-DORM 2017

    Ueda Yasutaka, Tsuboi Nozomu, Suzuki Takamasa, Abe Kazuhisa, Suzuki Toshio, Kourakata Itaru, Nakano Sachiko

    JSEE Annual Conference International Session Proceedings  2018年  公益社団法人 日本工学教育協会

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    開催年月日: 2018年

    記述言語:英語  

    G-DORM is a student exchange project that has global project-based learning (PBL) in an internship by Niigata University with four universities in Mekong countries. In 2017, actual implementation of G-DORM was launched. One of the uniqueness of G-DORM is that students form cross-academic year, cross-disciplinary, multinational groups to have the internship. This paper aims to grasp achievements of G-DOMR carried out in 2017, in terms of coordination with companies for program designing, recruiting and selection of students, implementation of internship in the student exchange program and evaluation. In addition, this paper argues values of this international cooperation for global PBL in an internship based on findings of the achievement of G-DORM in 2017. As a result, global PBL in an internship of G-DORM is implied as a model of international engineering education that can create impacts to students as well as industry.

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  • Building and Bridging Temporary Housing Communities in the Recovery Process

    Yasutaka Ueda, Rajib Shaw

    The 12th APRU Multi-Hazards Symposium 2016  2016年3月 

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    開催年月日: 2016年3月

    記述言語:英語  

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  • Kesennuma's Efforts on Enhancing Resilience through Curriculum Development on Disaster Education

    International Workshop on Implementing of Practical Risk Reduction  2014年11月 

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    開催年月日: 2014年11月

    記述言語:英語  

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  • 7286 住宅・居住者特性からみた郊外住宅地の変容に関する研究 : 羽曳野ネオポリス地区の事例研究 その2(郊外土地利用,都市計画)

    上田 和孝, 橋本 清勇, 東樋口 護, 浅野 友紀子

    学術講演梗概集. F-1, 都市計画, 建築経済・住宅問題  2001年7月  日本建築学会

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    開催年月日: 2001年7月

    記述言語:日本語  

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  • 7400 京都都心周辺部の居住区における市場地区の実態に関する基礎的研究 : 京都市(北区・左京区・右京区)における事例

    上田 和孝, 山下 顕智, 東樋口 護, 橋本 清勇

    学術講演梗概集. F-1, 都市計画, 建築経済・住宅問題  2000年7月  日本建築学会

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    開催年月日: 2000年7月

    記述言語:日本語  

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  • 土地区画整理事業施行区域における成長曲線を用いた市街化特性の分析 - 金沢市における事例研究 -

    上田 和孝, 川上 光彦, 上出 邦弘

    都市計画. 別冊, 都市計画論文集 = City planning review. Special issue, Papers on city planning  1999年10月  日本都市計画学会 = The City Planning Institute of Japan

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    開催年月日: 1999年10月

    記述言語:日本語  

    金沢大学理工研究域環境デザイン学系

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    その他リンク: http://hdl.handle.net/2297/00053709

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担当経験のある授業科目(researchmap)

  • 新潟大学サマー・プログラム

    2021年8月
    機関名:新潟大学

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  • 総合工学概論

    2018年4月
    -
    現在
    機関名:新潟大学

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  • 国際工学事情

    2018年4月
    -
    現在
    機関名:新潟大学

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  • 国際テクノロジー/マーケット・グループワーク・インターンシップ

    2017年4月
    -
    現在
    機関名:新潟大学

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  • 国際NGO論

    2010年12月
    機関名:龍谷大学

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担当経験のある授業科目

  • 新潟大学サマー・プログラム

    2021年8月
    機関名:新潟大学

  • 総合工学概論

    2018年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 国際工学事情

    2018年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 国際テクノロジー/マーケット・グループワーク・インターンシップ

    2017年
    -
    現在
    機関名:新潟大学

  • 国際NGO論

    2010年12月
    機関名:龍谷大学

 

社会貢献活動

  • 国際協力トークショー

    役割:講師

    JICA東京  2021年2月

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  • 日本ファンドレイジング協会災害対応チャプター共同代表

    2021年1月 - 現在

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  • 令和2年度にいがた市民講座「SDGs入門(第1回)」

    役割:講師

    新潟市教育委員会  2020年9月

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  • 台風19号被災地での復興支援ワークショップに関わるアドバイス

    役割:助言・指導, 運営参加・支援

    SEEDS Asia  2020年9月 - 2021年3月

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  • 台風19号被災地支援の休眠預金活用事業の事業評価対応

    役割:助言・指導

    日本インターナショナル・サポート・プログラム  2020年7月 - 2021年3月

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  • JICAチリ国行政職員に対する本邦研修

    役割:講師

    OYOインターナショナル  2019年6月

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  • 台風19号被災地における支援ニーズ調査(2018年,長野)

    役割:助言・指導

    SEEDS Asia  2018年11月

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  • 台風19号被災地緊急調査・緊急支援(2018年,宮城・福島)

    役割:助言・指導

    日本インターナショナル・サポート・プログラム  2018年10月

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  • 日本インターナショナル・サポート・プログラム理事

    2018年10月 - 現在

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  • 新潟国際ボランティアセンター運営委員・理事

    2018年5月 - 現在

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  • SEEDS Asiaアドバイザー

    2017年4月 - 現在

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  • 気仙沼防災教育推進委員会副代表

    2017年4月 - 2021年3月

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  • JICA研修「防災主流化の促進」(2016年)

    役割:講師, 企画, 運営参加・支援

    SEEDS Asia (JICA事業)  2016年11月

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  • 丹波市地域づくり大学「地域づくりと防災教育」

    役割:講師

    丹波市  2016年8月

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  • 仮設住宅支援等に関する意見交換会「東日本大震災における仮設住宅でのコミュニティづくり」

    役割:講師

    宇城市  2016年6月

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  • フィリピン教育省職員に対する本邦防災教育研修

    役割:講師, 企画, 運営参加・支援

    SEEDS Asia (JICA事業)  2016年6月

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  • JICA研修「防災主流化の促進」(2015年)

    役割:講師, 企画, 運営参加・支援

    SEEDS Asia (JICA事業)  2015年11月

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  • 気仙沼市滝の入2区「防災の日」研修

    役割:講師

    滝の入2区自主防災会(気仙沼市)  2015年9月

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  • ベトナム教育訓練局・農業開発局に対する本邦防災教育研修

    役割:講師, 企画, 運営参加・支援

    SEEDS Asia (外務省N連事業)  2015年7月

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  • 第4回国際開発プランニングコンテスト関西審査員

    役割:コメンテーター

    IDPC関西  2015年2月

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  • 災害対応プランニング研修

    役割:講師, 助言・指導, 企画

    国際協力NGOセンター  2015年1月

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  • アクサユネスコ協会 減災教育プログラム

    役割:講師

    日本ユネスコ協会連盟  2014年9月 - 現在

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学術貢献活動

  • 2020 JSEE Annual Conference International Session

    役割:パネル司会・セッションチェア等

    Japan Society for Engineering Education  2020年9月

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    種別:学会・研究会等 

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  • 2019 JSEE Annual Conference International Session

    役割:パネル司会・セッションチェア等

    Japan Society for Engineering Education  2019年9月

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    種別:学会・研究会等 

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  • 2018 JSEE Annual Conference International Session

    役割:パネル司会・セッションチェア等

    Japan Society for Engineering Education  2018年8月

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    種別:学会・研究会等 

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  • The 7th Asian Conference on Engineering Education (ACEE 2018)

    役割:パネル司会・セッションチェア等

    2018年6月

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    種別:大会・シンポジウム等 

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  • The 6th International Symposium on Fusion Technology

    役割:パネル司会・セッションチェア等

    2018年1月

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    種別:大会・シンポジウム等 

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